Lapas karte
Brēmenes Universitātē Vācijā pirmajā apmācību sanāksmē Zemītes sākumskolu pārstāvēja Laura Bergmane, Ērodeja Kirillova un Ramona Liepiņa Krauja. Notika klātienes sanēksme ar darba grupas dalībvalstīm ( LTA 1) , kuras laikā notika partneru veikto kuratoru un studentu aptaujas par Eiropas kultūru no katras dalībvalsts “loga” rezultātu apvienošana, kopīgo elementu atlase, kurus iekļaut kopējā Eiropas kultūras vērtību kontekstā, lai strādātu pie Eiropas kopējās kultūras mācīšanas metodēm. Sanāksmes laikā tika iepazītas katras valsts prezentācijas “ Eiropas kultūra no valsts ”Loga””. Prezentēti Latvijā veiktās kuratoru un studentu aptaujas rezultāti, iepazīstinātas partnervalstis ar Latvijas aptaujas apkopojumu un Zemītes sākumskolas darba grupas izdarītajiem secinājumiem analizējot aptaujas rezultātus pēc projektu vadības noteiktajiem kritērijiem un vadlīnijām. Strādājot starpvalstu darba grupās veikta apvienojošā analīze apvienojot valstu kopīgos pētījuma rezultātus prioritārā secībā pēc pētījuma analīzes kritērijiem. Darba grupās veikti apkopojošie secinājumi un izvirzītas prioritārās kultūras tēmas, kurām uz nākošo mācību sanāksmi jāizstrādā mācību metodes piedāvājums vadoties no mūsu (Latvijas) valsts skolēnu mācību procesa norisēm. Šajā laikā projekta vadības darba grupa AEDE France vadība vēlreiz veica projekta un tā budžeta plānošanas un darbu skaidrojumu, sasniegto projekta uzdevumu atskaiti un perspektīvo darbību aktualizēšanu. Kopdarbojoties, darba grupās, ar aktivitātes dalībniekiem no iesaistītajām valstīm, tika prezentētas Latvijas kultūras vērtību mācīšanas metodes un veidi Zemītes sākumskolā un iepazītas citu dalībnieku valstu darba metodes viņu skolās.
Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/
Lasīt visu ziņuParīzē notika pirmā projektu dalībnieku tikšanās lai apspriestu dažādus organizatoriskus jautājumus un uzsāktu projekta īstenošanas pirmo fāzi: katrs partneris atklās Eiropas kultūras būtību un saturu tā, kā tas to uztver no sava valsts "loga" veicot dažadu speciālistu un skolēnu studentu anketēšanu pēc vienoti izstradātas anketas. Apvienojot rezultātus, analizējot katras valsts "kultūras logu" visi partneri radīs visiem kopīgo Eiropas kultūrā. Pēc tam, vadoties no anketēšanas rezultātiem, viņi izstrādās, kā Eiropas kultūru var integrēt skolu mācību programmās un kā īstenot eksperimentus pamatskolās un vidusskolās, lai ļautu skolēniem orientēties uz Eiropas kultūru un labāk apzināties savu Eiropas pilsonību.
Projekta pamatlīnijas:
Mērķis: Projekta plašais mērķis ir veicināt izpratni par kopējo Eiropas kultūru (CEC) un veicināt tās mācīšanu ES valstīs, lai stiprinātu pilsonību un atbalstītu lielāku vienotību, solidaritāti, uzticēšanos un savstarpēju palīdzību starp Eiropas pilsoņiem. ES kopējās vērtības būs galvenās projektā, jo īpaši vienotības princips dažādībā, koncentrējoties uz pilsoņu sociālo, kultūras un vēsturisko mantojumu.
Saturs: Projekta galvenās aktivitātes būs katram no 10 partneriem, lai izstrādātu metodi, kā atklāt kultūru, kas tiek uztverta “no sava loga”, un pēc tam apkopot visus rezultātus, lai identificētu Eiropas kultūru. Projekta mērķis ir integrēt šo kultūru izglītības programmās, veicot eksperimentus skolās katrā no partnervalstīm. Visbeidzot projektā tiks analizēti rezultāti un izdarītas mācības nākotnei.
Veiksmīgi integrējot to izglītībā, Eiropas pilsonība var kļūt nozīmīgāka jauno eiropiešu vidū. Kultūrpolitika tad var sakņoties mūsu humānistiskajās brīvības, tolerances un kritiskās domāšanas tradīcijās. Tajā tiks ņemts vērā multikulturālisms un mūsu Eiropas mantojums un konsolidēta Eiropas kultūra, izmantojot savstarpēju izpratni par valstu un reģionālajām iezīmēm, lai stiprinātu kopīgu piederības sajūtu. Tādā veidā projekts atbalstīs suverēnu, izturīgāku, ilgtspējīgāku un iekļaujošāku Eiropas Savienību.
Vadītājs: Eiropas Skolotāju asociācija (AEDE) Francija.
Partneri: AEDE – Austrija, AEDE – Bulgārija, Kārļa universitāte – Čehija, AEDE Francija, Brēmenes Universitāte – Vācija, Rēnas Vuda Šteinera skola – Īrija, Digitālā kultūras mantojuma tīkls – Itālija, Zemite skola – Latvija, AEDE – Nīderlande, University of Kordova – Spānija
Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/
Lasīt visu ziņuZemītes sākumskola Tukuma novadā pārstāv Latvijas pusi Erasmus+ projektā “ Eiropas kultūra” (EUROPEAN CULTURAL PROJECT 2021-1-FR01-KA220-SCH-000032613), kura ietvaros, kopā ar Francijas, Austrijas, Bulgārijas, Īrijas, Itālijas, Vācijas, Nīderlandes, Spānijas un Čehijas izglītības iestādēm, apkopos vienojošo priekšstatu par kopīgo Eiropas kultūrā. Pēc šo kopīgo vērtību apzināšanas tiks veikta eksperimentāla mācību programmas izstrāde un tās ieviešana projektā iesaistītajās skolās. Mācību eksperimenti tiks balstīti uz dažādām mācību metodēm, kā Eiropas kultūru var integrēt skolu mācību programmās un kā īstenot eksperimentus pamatskolās un vidusskolās, lai ļautu skolēniem orientēties uz Eiropas kultūru un labāk apzināties savu Eiropas pilsonību.
Šī projekta mērķis ir orientēts uz 10 Eiropas valstu partneru sadarbību, lai tiktu izceltas pašreizējās Eiropas kultūras izpratnes dominantes partnervalstīs, un balstoties uz galvenajām pamatvērtībām, varētu rasties vienotas vadlīnijas Eiropas kultūras mācīšanai jaunajai paaudzei, to integrējot izglītības ieguves procesos. Konsolidējot Eiropas kultūru, izmantojot savstarpējas zināšanas, to apmaiņu un kopīgu mantojumu, kā arī veicinot nacionālās vai reģionālās īpatnības un, visbeidzot, stiprinot kopīgu piederības sajūtu, tiks dots jauns impulss Eiropas Savienībai lai Eiropas pilsonība būtu nozīmīgāka jauno eiropiešu vidū. Vienojošo kultūras elementu akcentēšana un to mācīšana skolēniem būs spēcīgs un būtisks kopīgas Eiropas izpratnes veidošanas virzītājspēks, jo nav iespējama īsta un reālajā dzīvē funkcionējoša savienības, ja pilsoņi nedala kopīgās, ētiskās un estētiskās vērtības. Pateicoties kopējai kultūras izpratnei, Eiropas Savienība kļūs iekļaujošāka, izturīgāka, ilgtspējīgāka un suverēnāka.
Lasīt visu ziņu"Gājiens nākotnei" ir daļa no visā pasaulē īstenotiem pasākumiem, kuros piedalās vairāk kā miljons dalībnieku.
Piektdien Rīgā ar šo akciju " Gājiens nākotnei" dalībnieki pievērsa politiķu uzmanību klimata pārmaiņām.
Zemītes pamatskolai, kā ekoskolai, un tās kolektīvam bija interesanti atbalstīt šādu pasākumu, tāpēc gan bērnudārza grupas, gan skolēni pārrunāja, ko var paši uz vietas darīt vides sakārtošanā, atkritumu mazināšanā. Tādēļ visi zīmēja plakātus, devās kopīgā gājienā pa Zemītes centru, lai liktu pārdomāt katra nākotnes cilvēka atbildību.
Pagājuši divi gadi, tagad Zemītes pamatskolā ir noslēdzies Erasmus+ projekts “4 valstis, 4 grāmatas”. Tas aizsākās kā liels piedzīvojums tādai mazai Zemītei, jo radās iespēja gan skolēniem, gan skolotājiem sadarboties ar ārvalstu skolām. Projektā piedalījās Lietuvas pilsētas Šakiai Slaviku pamatskola, Rumānijas scoala gimnazială " Petru mușat " no Siretas pilsētas, no Latvijas Zemītes pamatskola un sadarbības ierosinātāji no Turcijas Camkiran Ortaokulu skolas Izmiras pilsētā.
Kad citi Latvijā gatavojās vasaras lielākajam pasākumam Vasaras saulgriežiem, Zemītes pamatskolas direktore Maruta Vilumsone un skolotājas Laura Bergmane un Olita Tutiņa devās uz Turciju, lai piedalītos Erasmus+ projekta “ 4countrys 4 books” (2017-1-TR01-KA219-046438) noslēguma pasākumā.
No 1.oktobra
līdz 5.oktobrim Zemītes pamatskolas skolēni Karīna Sjanita, Gustavs
Klaumanis, Emīls Zandbergs, Roberts Ezeriņš kopā ar skolotājām Mārīti Starti un Olitu Tutiņu viesojās Rumānijā, projekta Erasmus+ "4 valstis,
4 grāmatas" ietvaros.
Daļai projekta dalībnieku brauciens bija viens liels piedzīvojums, jo pirmo reizi lidoja ar lidmašīnu. Tā kā mākoņu bija maz, tad skaidri saskatāmas bija dažādas ainavas. Laiks pagāja nemanot, līdz vajadzēja izkāpt uz Rumānijas zemes netālu no Ukrainas robežas. Kā varēja novērot, tad dzīves apstākļi tur atšķirīgāki no mūsējiem, bet cilvēku viesmīlība un laipnība gan liela.
Lasīt visu ziņu