Zemītes sākumskola

Pirmsskolas pasākumi 2021./2022. mācību gadā.

01.09.2021 - 31.05.2022 kur : Zemītes sākumskola

*Rudens pasākumi*

1. Miķeļdiena, kad tika gatavoti dažādi veselīgie salāti un spiestas sulas no rudens veltēm.

2. Dīvaino cepuru dienā.

3. Spociņu-jociņu dienā (Helovīns).

4. Latvijas dzimšanas dienā tika gatavoti salāti, sviestmaizītes, klāts galds un svētku mielasts.

*Ziemas pasākumi*

5. Ziemassvētki.

6. Slidošanas nodarbības Tukuma LH.

6. Dalība skolas popielā.

*Pavasara pasākumi*

7. Ģertrūdes dienā tika vēroti jau pamodusies un modināti vēl guļošie kukainīši.

8. Piedalījās vispasaules zīmuļu dienā, kad tika ilustrētas dažādas pasakas.

9. Kopā ar Cēres pirmsskolas bērniem nosvinēja pasaules b/d dienu 

10. Ekskursija uz Rīgas Zooloģisko dārzu.

11. Lieldienas.

12. Vislatvijas olimpiskā diena.

13. Apsveicām direktori pasaules skolu direktoru dienā un šoferi Raivo - pasaules skolas autobusu šoferu dienā.

14. Ekskursija uz Pastariņa muzeju.

15. "Pipariņi" stādīja saulespuķes skolas parkā.

16. Pidžamballīte ar lellīti Lollīti.

17. "Pipariņu" izlaidums.

printēt

Erasmus+ projekts “ Eiropas kultūra” (EUROPEAN CULTURAL PROJECT 2021-1-FR01-KA220-SCH-000032613)

01.12.2021 - 01.09.2024 kur : Zemītes sākumskola

eiropas-kulturas-kategorijas.jpgZemītes sākumskola Tukuma novadā pārstāv Latvijas pusi Erasmus+ projektā “ Eiropas kultūra” (EUROPEAN CULTURAL PROJECT 2021-1-FR01-KA220-SCH-000032613), kura ietvaros, kopā ar Francijas, Austrijas, Bulgārijas, Īrijas, Itālijas,  Vācijas, Nīderlandes, Spānijas un Čehijas izglītības iestādēm, apkopos  vienojošo priekšstatu par kopīgo Eiropas kultūrā. Pēc šo kopīgo vērtību apzināšanas  tiks veikta eksperimentāla mācību  programmas izstrāde un tās ieviešana projektā iesaistītajās skolās.  Mācību eksperimenti tiks balstīti uz dažādām mācību metodēm, kā  Eiropas kultūru var integrēt skolu mācību programmās un kā īstenot eksperimentus pamatskolās un vidusskolās, lai ļautu skolēniem orientēties uz Eiropas kultūru un labāk apzināties savu Eiropas pilsonību.

Šī projekta mērķis ir orientēts uz 10 Eiropas valstu  partneru sadarbību, lai  tiktu izceltas pašreizējās Eiropas kultūras izpratnes dominantes  partnervalstīs, un balstoties uz galvenajām pamatvērtībām, varētu rasties vienotas vadlīnijas  Eiropas kultūras mācīšanai jaunajai paaudzei, to integrējot izglītības ieguves procesos.  Konsolidējot Eiropas kultūru, izmantojot savstarpējas zināšanas, to apmaiņu un kopīgu mantojumu, kā arī veicinot nacionālās vai reģionālās īpatnības un, visbeidzot, stiprinot kopīgu piederības sajūtu, tiks dots  jauns  impulss  Eiropas Savienībai lai Eiropas pilsonība būtu nozīmīgāka jauno eiropiešu vidū. Vienojošo kultūras elementu akcentēšana un to mācīšana skolēniem  būs spēcīgs un būtisks kopīgas Eiropas izpratnes veidošanas virzītājspēks, jo nav iespējama īsta un reālajā dzīvē funkcionējoša savienības, ja pilsoņi nedala kopīgās, ētiskās un estētiskās vērtības. Pateicoties kopējai kultūras izpratnei, Eiropas Savienība kļūs  iekļaujošāka, izturīgāka, ilgtspējīgāka un suverēnāka.

printēt

Eiropas kultūras projekta pirmā starptautiskā sanāksme Parīzē

06.12.2021 - 08.12.2021 kur : Zemītes sākumskola

Parīzē notika pirmā projektu dalībnieku tikšanās lai apspriestu dažādus organizatoriskus jautājumus un uzsāktu projekta īstenošanas pirmo fāzi:  katrs partneris atklās Eiropas kultūras būtību un saturu tā, kā tas to uztver no sava valsts "loga" veicot dažadu speciālistu un skolēnu studentu anketēšanu pēc vienoti izstradātas anketas. Apvienojot rezultātus, analizējot katras valsts "kultūras logu" visi partneri radīs visiem kopīgo Eiropas kultūrā. Pēc tam, vadoties no anketēšanas rezultātiem, viņi izstrādās, kā Eiropas kultūru var integrēt skolu mācību programmās un kā īstenot eksperimentus pamatskolās un vidusskolās, lai ļautu skolēniem orientēties uz Eiropas kultūru un labāk apzināties savu Eiropas pilsonību.

Projekta pamatlīnijas:

Mērķis: Projekta plašais mērķis ir veicināt izpratni par kopējo Eiropas kultūru (CEC) un veicināt tās mācīšanu ES valstīs, lai stiprinātu pilsonību un atbalstītu lielāku vienotību, solidaritāti, uzticēšanos un savstarpēju palīdzību starp Eiropas pilsoņiem. ES kopējās vērtības būs galvenās projektā, jo īpaši vienotības princips dažādībā, koncentrējoties uz pilsoņu sociālo, kultūras un vēsturisko mantojumu.

Saturs: Projekta galvenās aktivitātes būs katram no 10 partneriem, lai izstrādātu metodi, kā atklāt kultūru, kas tiek uztverta “no sava loga”, un pēc tam apkopot visus rezultātus, lai identificētu Eiropas kultūru. Projekta mērķis ir integrēt šo kultūru izglītības programmās, veicot eksperimentus skolās katrā no partnervalstīm. Visbeidzot projektā tiks analizēti rezultāti un izdarītas mācības nākotnei.

Veiksmīgi integrējot to izglītībā, Eiropas pilsonība var kļūt nozīmīgāka jauno eiropiešu vidū. Kultūrpolitika tad var sakņoties mūsu humānistiskajās brīvības, tolerances un kritiskās domāšanas tradīcijās. Tajā tiks ņemts vērā multikulturālisms un mūsu Eiropas mantojums un konsolidēta Eiropas kultūra, izmantojot savstarpēju izpratni par valstu un reģionālajām iezīmēm, lai stiprinātu kopīgu piederības sajūtu. Tādā veidā projekts atbalstīs suverēnu, izturīgāku, ilgtspējīgāku un iekļaujošāku Eiropas Savienību.

Vadītājs: Eiropas Skolotāju asociācija (AEDE) Francija.

 Partneri: AEDE – Austrija, AEDE – Bulgārija, Kārļa universitāte – Čehija, AEDE Francija, Brēmenes Universitāte – Vācija, Rēnas Vuda Šteinera skola – Īrija, Digitālā kultūras mantojuma tīkls – Itālija, Zemite skola – Latvija, AEDE – Nīderlande, University of Kordova – Spānija

Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/

printēt
<



back to top