Lapas karte
Otrās starptautiskās sanāksmes (TNM 2) mērķis bija projekta norises uzraudzības aktivitāšu analīze un projektā veikto darbu apkopošana, pirmā ziņojuma sagatavošana Erasmus aģentūrai. Projektā paredzētā intelektuālā produkta IO2- Eiropas kultūras mācību veidu un metožu izstrādes apkopošana un mācību satura veidošanas progresa un paveikto darbu analīze un izvērtēšana. Projekta otrā gada darba programmas apspriešana un uzdevumu izvirzīšana. Zemītes sākumskolu pārstāvēja Ērodeja Kirillova, Ina Kolāte un Ramona Liepiņa Krauja.
Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/
Lasīt visu ziņu (3)Zemītes sākumskolā notika Tēvu dienai veltīta aktivitāte, kurā tika aicināti skolēnu vecāki piedalīties Tēvu dienas talkā. Vispirms kopīgi atklāja piemiņas plāksnīti Kalniņu dzimtai pie pavasarī iestādītā ozola. Pēc tam vecāki čakli darbojās skolas teritorijā darot dažādus saimnieciski noderīgus darbiņus. Kopdarbības rezultātā tika nokrāsots zaļās klases karkass un sakrāmēta sastrādātā malka skolas šķūnī jaunajai apkures sezonai. Esam priecīgi par vecāku atsaucību un kopīgi paveikto darbu. Paldies skolotājām par sarūpēto cienastu talkas noslēgumā.
Lasīt visu ziņu (6)Sākoties jaunajam mācību gadam, Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” nāca klajā ar iniciatīvu, kuru īstenoja ar Izglītības un zinātnes ministrijas atbalstu, dāvinot bērniem saldos biezpiena sieriņus. Uzņēmums apsveica arī mūsu skolas skolēnus ar mācību gada sākumu, uzdāvinot leģendārā un daudzu mīlētā zīmola “Kārums” klasiskos vaniļas sieriņus šokolādes glazūrā, kas deva enerģiju tālākam mācību darbam.
Olita Tutiņa
Lasīt visu ziņu (2)Tad nu tas ir noticis. Pirmā izdzīvošanas nometne Zemītē! Esam katrs parādījuši savu raksturu, atraduši draugus, pārvarējuši pārgājienu saules izkarsētā ceļā, izpeldējušies Dzirnavu dīķī, iepazinušies ar Zemītes apkārtnes ļaudīm, esam cienāti ar bumbieriem un medusmaizi. Zinām ko darīt, ja notikusi nelaime, apgūtas ceļa zīmes, izgatavotas pārsteiguma dāvanas mājiniekiem, apgūta loka šaušana ar profesionālo loku, izspēlēta spēle Mīnu lauks, saņemti gūstā pretinieki, veikti izpirkuma maksas darbi, izlijām, apžāvējām sānus pie ugunskura un gulējuši pašu būvētās teltīs. Un tas vēl nav viss. Notikušas spraigas sporta spēles, jautrošanās unrezultātā saņemtas pateicības dalībniekiem par dalību nometnē, pārvarot sevi un iekļaujoties piedzīvojumā. Paldies Ramaonai Liepiņai Kraujai par uzņemību organizēt un vadīt, kolēģēm Ērodejai Kirillovai , Inai Kolātei , Laurai Bergmanei ,Olitai Tutiņai, šoferītim Dainim, Kandavas pagastu apvienības vadītājam Jānim Mazitānam par atbalstu un Martinam Gardam par aizraujošajām aktivitātēm Jūrmalā!
Lasīt visu ziņu (13)Zemītes sākumskolas komanda piedalījās ikgadējā eTwinning Nacionālā atbalsta dienesta komandas organizētā īpašā profesionālās pilnveides iespējā “eTwinning Skola” statusu ieguvušajām iestādēm, kas izveidota lai tās atbalstītu ceļā uz kopīgajiem Eiropas mērķiem. Pavasarī, tiekoties ar skolām tiešsaistē, kopīgi, kā lielākais izaicinājums, tika izvirzīts viens no eTwinning pīlāriem – skolēns kā virzītājspēks. Šī mērķa sasniegšanai no 9. līdz 11. augustam Valmierā tika noorganizētas trīs dienu mācības, kurās piedalījās skolotāji un arī skolēni. Mācībās piedalījās skolotāju un skolēnu komandas no 12 Latvijas izglītības iestādēm, kas ieguvušas “eTwinning Skola” statusu, kopīgi plānoja eTwinning projektus, ņemot vērā tieši skolēnu idejas un ieceres. Dienas bija bagātas ar dažādiem uzdevumiem un emocionālajiem piedzīvojumiem. Zemītes sākumskolas komanda saka lielu paldies @eTwinnigLatvia komandai par organizēšanu un idejām. No Zemītes sākumskolas piedalījās skolēns Matīss Blaškovskis un skolotāja Olita Tutiņa.
Lasīt visu ziņu (5)“EUROPEAN CULTURAL PROJECT” dalībnieku apmācību sanāksme Latvijā un viesošanās Zemītes sākumskolā notika no 13.06.- 16.06.2022. Viesos uz Latviju bija ieradušās delegācijas no septiņām projekta dalībvalstīm – Spānijas, Austrijas, Francijas, Nīderlandes, Čehijas, Īrijas un Bulgārijas. Vācijas un Itālijas partneri darba dēļ nevarēja ierasties un mācību aktivitātēm pieslēdzās attālināti.
Zemītes sākumskola Tukuma novadā pārstāv Latvijas pusi Erasmus+ projektā “ Eiropas kultūra” (EUROPEAN CULTURAL PROJECT 2021-1-FR01-KA220-SCH-000032613), kura ietvaros, kopā ar Francijas, Austrijas, Bulgārijas, Īrijas, Itālijas, Vācijas, Nīderlandes, Spānijas un Čehijas izglītības iestādēm. Strādā pie vienojošo priekšstatu apkopošanu par kopīgo Eiropas kultūrā. Pēc šo kopīgo vērtību apzināšanas, apstrādes un analīzes tiks veikta eksperimentālas mācību programmas plāna izstrāde. Projektā iesaistītajās skolās, savstarpēji daloties ieteikumos un mācību materiālos, 2022./2023. mācību gadā notiks mācību eksperimenti par mācību satura, kas sevī ietver Eiropas kultūru, ieviešanu. Mācību eksperimenti tiks balstīti uz dažādām mācību metodēm, kā Eiropas kultūru var integrēt skolu mācību programmās un kā īstenot eksperimentus sākumskolās, pamatskolās un vidusskolās, lai ļautu skolēniem orientēties Eiropas kultūras vērtībās un labāk apzināties savu Eiropas pilsonību.
Projekta mērķī ir definēts sasniedzamais rezultāts, ka: “Projekts ir orientēts uz 10 Eiropas valstu partneru sadarbību, lai tiktu izceltas pašreizējās Eiropas kultūras izpratnes dominantes partnervalstīs, un balstoties uz galvenajām pamatvērtībām, varētu rasties vienotas vadlīnijas Eiropas kultūras mācīšanai jaunajai paaudzei, to integrējot izglītības ieguves procesos. Konsolidējot Eiropas kultūru, izmantojot savstarpējas zināšanas, to apmaiņu un kopīgu mantojumu, kā arī veicinot nacionālās vai reģionālās īpatnības un, visbeidzot, stiprinot kopīgu piederības sajūtu, tiks dots jauns impulss Eiropas Savienībai lai Eiropas pilsonība būtu nozīmīgāka jauno eiropiešu vidū. Vienojošo kultūras elementu akcentēšana un to mācīšana skolēniem būs spēcīgs un būtisks kopīgas Eiropas izpratnes veidošanas virzītājspēks, jo nav iespējama īsta un reālajā dzīvē funkcionējoša savienības, ja pilsoņi nedala kopīgās, ētiskās un estētiskās vērtības. Pateicoties kopējai kultūras izpratnei, Eiropas Savienība kļūs iekļaujošāka, izturīgāka, ilgtspējīgāka un suverēnāka.”
Projekta ietvaros ir veikta skolēnu, studentu, pedagogu un kultūras speciālistu anketēšana par viņu izpratni, kas ir Eiropā kultūrā nozīmīgs, vērtīgs un atpazīstams. Anketas saturs bija identisks visās valstīs un mērķis bija lai katrs partneris atklāj Eiropas kultūras būtību un saturu tā, kā viņa valsts iedzīvotāji to uztver no sava “loga”. Apvienojot visu valstu anketēšanas rezultātus, tika radīta informatīva pamatbāze par kopīgo partnervalstu iedzīvotāju Eiropas kultūras uztverē, kas kalpo par platformu turpmākajai projekta realizācijai.
Latvijas apmācību sesijā notika projekta partnervalstu mācību sistēmu, procesu un mācīšanas veidu iepazīšana un analīze kā esošajā mācību procesā var integrēt vai projektu veidā īstenot papildus aktivitātes, kas, atbilstoši izglītojamo vecumposmiem, dotu tiem papildus zināšanas par Eiropas kultūru un ļautu izglītojamajiem paplašināt redzes loku par Eiropas savienību un tās vienojošām vērtībām kopumā.
Darba un apmācību sesija notika Kandavas mūzikas un mākslas skolā, bet, ārpus darba, ciemiņi tika iepazīstināti ar mūsu kultūras produktiem un to izpausmēm. Ciemojāmies Kandavas muzejā lai iepazītu muzeja ekspozīciju un nogaršotu zīļu kafiju. Pēc muzeja apmeklējuma, Kandavas evaņģēliski luteriskajā baznīcā ērģelniece Andra Vilkauša iepazīstināja ar baznīcas vēsturi un sniedza nelielu koncertu. Nākošajā dienā pēc darba sesijas ciemiņus vedām uz Zemīti, kur “Tēviņu vīna” darītavā saimnieki Ginta un Ivo Immermaņi bija sarūpējuši vakara maltīti un iepazīstināja ar savu uzņēmumu. Pēc tam viesi iepazinās ar Zemītes sākumskolu un piedalījās kopīgā vakarēšanā Zemītes TN ar amatierkolektīviem.
Ceturtdienā devāmies uz Rīgu. Latvijas Nacionālajā kultūras centrā notika tikšanās ar “Latvijas Skolas somas” programmas vadītāju Aiju Tūnu. Tikšanās mērķis bija informēt Latvijas un ārvalstu viesus par Latvijā, jau vairākus gadus darbojošos programmu Latvijas skolu bērniem un jauniešiem, “Latvijas Skolas soma” . Pēc tam viesi tika aicināti viesoties Melngalvju namā un noslēgumā iepazīt Eiropas mājas piedāvājumu Latvijā un Vecrīgas šarmu.
Nākošā darba sesija ir paredzēta rudenī Austrijā, kurā jau tiks prezentēts izstrādātais mācību plāns, kurš dos vadlīnijas kā darboties pie Eiropas kultūras mācīšanas praktiskajām nodarbībām projektā iesaistītajās skolās.
Paldies visai radošajai un atbalsta komandai no Zemītes sākumskolas. Īpašs paldies Kandavas mūzikas un mākslas skolai un Marutai Balodei par semināra norises telpām un laipno uzņemšanu. Paldies Ingai Priedei un Ivetai Gruntei par iepazīstināšanu ar mūsu prioritātēm novadā un kultūrā. Kandavas kultūras un sporta centram un Kandavas Muzejam par viesmīlību. Kandavas Evanģēliski luteriskajai baznīcai un ērģelniecei Andrai Vilkaušai par koncertu. Kandavas uzņēmējiem, Kandavas Lauksaimniecības tehnikumam un ēdinātājiem par gardajām maltītēm un naktsmītnēm viesiem. Zemītes TN amatierkolektīvu dalībniekiem un vadītājām par koncertu un visiem, visiem, kas veltīja savu laiku projekta dalībniekiem lai parādītu labāko no tā kas mums Kandavā un Zemītē ir apskatāms, apgūstāms un baudāms.
Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/
Lasīt visu ziņu (9)*Rudens pasākumi*
1. Miķeļdiena, kad tika gatavoti dažādi veselīgie salāti un spiestas sulas no rudens veltēm.
2. Dīvaino cepuru dienā.
3. Spociņu-jociņu dienā (Helovīns).
4. Latvijas dzimšanas dienā tika gatavoti salāti, sviestmaizītes, klāts galds un svētku mielasts.
*Ziemas pasākumi*
5. Ziemassvētki.
6. Slidošanas nodarbības Tukuma LH.
6. Dalība skolas popielā.
*Pavasara pasākumi*
7. Ģertrūdes dienā tika vēroti jau pamodusies un modināti vēl guļošie kukainīši.
8. Piedalījās vispasaules zīmuļu dienā, kad tika ilustrētas dažādas pasakas.
9. Kopā ar Cēres pirmsskolas bērniem nosvinēja pasaules b/d dienu
10. Ekskursija uz Rīgas Zooloģisko dārzu.
11. Lieldienas.
12. Vislatvijas olimpiskā diena.
13. Apsveicām direktori pasaules skolu direktoru dienā un šoferi Raivo - pasaules skolas autobusu šoferu dienā.
14. Ekskursija uz Pastariņa muzeju.
15. "Pipariņi" stādīja saulespuķes skolas parkā.
16. Pidžamballīte ar lellīti Lollīti.
17. "Pipariņu" izlaidums.
Lasīt visu ziņu (24)Skolas bērni gatavojas mācību gada noslēgumam lai mierīgu sirdi vasarā varētu atpūsties. Skolas mazdārziņa dobes ir piepildītas sēklām un stādiem garantējot vasaras rosību visiem čaklajiem palīgiem gan no skolas darbinieku, gan skolēnu vidus. 13.maijā skolas parks tika bagātināts ar diviem nozīmīgiem ozoliem, jo pie Zemītes sākumskolas notika ozola stādīšana, projekta “Glika ozoli” ietvaros. Pasākumā viesojās Hanss Martins Jensons, Liepājas bīskaps un svētbrīdi vadīja Zemītes evanģēliski luteriskā baznīcas mācītājs Vilnis Auziņš. Projekts “Glika ozoli” uzsākts atzīmējot reformācijas piecsimtgadi Latvijā un Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas (LELB) simto dzimšanas dienu. Projekta ietvaros dažādās Latvijas vietās tiek stādīti ozoli, kas izaudzēti no Johana Ernsta Glika, pirms vairāk nekā 300 gadiem Alūksnē stādīto ozolu zīlēm. Šajā akcijā, pie savai dzimtai veltīta ozola, tika arī Zemītes sākumskolas mecenāts John M. Kalnins.
Lasīt visu ziņu (5)Apmācību tikšanās laikā (LTA2) tika iepazītas katras valsts prezentācijas “Par izmantojamām mācību metodēm Eiropas kultūras mācīšanas ieviešanai skolās dažādos skolēnu vecuma posmos”. Zemītes sākumskolu pārstāvēja Laura Bergmane, Ina Kolāte un Ramona Liepiņa Krauja. Tika prezentēta Latvijas izvēlētā mācību metode balstoties uz lietpratības attīstīšanu kas saistīta ar mācīšanos iedziļinoties, iepazīstinātas partnervalstis ar Latvijas metodes- mācīšanās iedziļinoties pamatelementiem, un Zemītes sākumskolas darba grupas piedāvātajām Stundu izveides metodēm un nodarbību ciklu plānošanas ieteikumiem. Kopdarbojoties, darba grupās, ar aktivitātes dalībniekiem no iesaistītajām valstīm, tika iepazītas un izdiskutētas kultūras vērtību mācīšanas piedāvātās metodes un veidi citu dalībnieku valstu skolās. Turpināts darbs pie ietvaru izstrādes un to izmantošanas veicot zināšanu un prasmju pašnovērtējumu Eiropas kultūrā. Notika viesošanās Īrijas ALFA Steiner pamatskolā, kurā tika prezentētas skolas mācību darba metodes un mācību vide.
Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/
Lasīt visu ziņuLielisks pārsteigums gan skolēniem, gan pagasta iedzīvotājiem bija Vīru kopas “ Vilki” dāvinātais koncerts skolas parka estrādē 22. Aprīlī. Skola, pateicoties mūzikas skolotājas Anitas Geidānes operatīvajai rīcībai, iekļuva to 10 laimīgo Latvijas skolu skaitā, kurām šo koncertu dāvināja dziedošie kungi.
Lasīt visu ziņu (5)Zemītes sākumskola raženi pastrādājusi pie Lieldienu noformējuma Zaķu konkursa. Radoša darba rezultātā skolas kolektīvs priecājas par 1.vietu Lieldienu zaķu konkursā. Direktore Ramona Liepiņa Krauja lepojas: “ Jā esam to pelnījuši, jo spējam noganīt vairāk kā 50 dažāda rakstura zaķus un viņu draugus. Paldies arī uzņēmējam Aināram Vilkaušam par dāsno dāvinājumu, kuru liksim lietā tālākai dārza un parka izdaiļošanai, idejas jau ir! Tāpat nevar noliegt Zemītes sākumskolas kolektīva ieguldīto darbu, īpašs paldies Raitis Priede, Jānis Rūgums, Mārīte Starte. ” . Turklāt balvu fondam pievienojas vēl uzņēmuma “Zviedru cepure” dāvanu karte, kas ļoti priecē skolas ļaudis par dāvāto iespēju viesoties šajā populārajā atpūtas vietā. Arī skolas bērni Lieldienas gaidīja vadīja un svinēja krāšņi un raibi!
Lasīt visu ziņu (26)30.martā Zemītes sākumskolā viesojās jaunais bobslejists Ivo Dans Kleinbergs. Šāda jauka tikšanās iespēja bija pateicoties pagasta sporta organizatorei Līgai Rozei un protams Ivo atsaucībai. Līga sākotnēji uzaicināja Ivo uz sarunu Cēres skolā, bet pateicoties labajai sadarbībai jaunais sportists piekrita viesoties arī Zemītē. Zemīte Ivo nav sveša, jo viņa brāļi ir mācījušies pie mums Zemītē, bet pats Ivo skolas gaitas uzsācis Grenču skolā un tad turpinājis Kandavā un arī Cērē. Ivo ir aktīvi sportojis visu dzīvi un tieši ievirze uz sportu esot bijusi pateicoties skolotājai Elvīrai Juhņēvičai uzsākot mācību gaitas Grenču skolā. Un pilnīgi nejauši, no aktīvas darbības vieglatlētikā, viņš ir nokļuvis līdz bobslejam, kurā arī tagad ir sasniedzis augstus panākumus un kļuvis par pasaules junioru čempionu. Saruna bija aizraujoša un interesanta. Papildus stāstījumam Ivo rādīja arī savu ekipējumu un skaidroja tā nozīmi un pielietojumu. Sagatavotajā prezentācijā sportists iepazīstināja ar bobsleja sacensību norisi, darbu treniņos un sadarbību starp komandas biedriem. Un galvenais viņš skolēnus uzmundrināja nebaidīties. Nebaidīties un piedalīties – sportot, uzdrīkstēties un sapņot, ka viss ir iespējams.
Lasīt visu ziņu (7)Brēmenes Universitātē Vācijā pirmajā apmācību sanāksmē Zemītes sākumskolu pārstāvēja Laura Bergmane, Ērodeja Kirillova un Ramona Liepiņa Krauja. Notika klātienes sanēksme ar darba grupas dalībvalstīm ( LTA 1) , kuras laikā notika partneru veikto kuratoru un studentu aptaujas par Eiropas kultūru no katras dalībvalsts “loga” rezultātu apvienošana, kopīgo elementu atlase, kurus iekļaut kopējā Eiropas kultūras vērtību kontekstā, lai strādātu pie Eiropas kopējās kultūras mācīšanas metodēm. Sanāksmes laikā tika iepazītas katras valsts prezentācijas “ Eiropas kultūra no valsts ”Loga””. Prezentēti Latvijā veiktās kuratoru un studentu aptaujas rezultāti, iepazīstinātas partnervalstis ar Latvijas aptaujas apkopojumu un Zemītes sākumskolas darba grupas izdarītajiem secinājumiem analizējot aptaujas rezultātus pēc projektu vadības noteiktajiem kritērijiem un vadlīnijām. Strādājot starpvalstu darba grupās veikta apvienojošā analīze apvienojot valstu kopīgos pētījuma rezultātus prioritārā secībā pēc pētījuma analīzes kritērijiem. Darba grupās veikti apkopojošie secinājumi un izvirzītas prioritārās kultūras tēmas, kurām uz nākošo mācību sanāksmi jāizstrādā mācību metodes piedāvājums vadoties no mūsu (Latvijas) valsts skolēnu mācību procesa norisēm. Šajā laikā projekta vadības darba grupa AEDE France vadība vēlreiz veica projekta un tā budžeta plānošanas un darbu skaidrojumu, sasniegto projekta uzdevumu atskaiti un perspektīvo darbību aktualizēšanu. Kopdarbojoties, darba grupās, ar aktivitātes dalībniekiem no iesaistītajām valstīm, tika prezentētas Latvijas kultūras vērtību mācīšanas metodes un veidi Zemītes sākumskolā un iepazītas citu dalībnieku valstu darba metodes viņu skolās.
Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/
Lasīt visu ziņu (1)Parīzē notika pirmā projektu dalībnieku tikšanās lai apspriestu dažādus organizatoriskus jautājumus un uzsāktu projekta īstenošanas pirmo fāzi: katrs partneris atklās Eiropas kultūras būtību un saturu tā, kā tas to uztver no sava valsts "loga" veicot dažadu speciālistu un skolēnu studentu anketēšanu pēc vienoti izstradātas anketas. Apvienojot rezultātus, analizējot katras valsts "kultūras logu" visi partneri radīs visiem kopīgo Eiropas kultūrā. Pēc tam, vadoties no anketēšanas rezultātiem, viņi izstrādās, kā Eiropas kultūru var integrēt skolu mācību programmās un kā īstenot eksperimentus pamatskolās un vidusskolās, lai ļautu skolēniem orientēties uz Eiropas kultūru un labāk apzināties savu Eiropas pilsonību.
Projekta pamatlīnijas:
Mērķis: Projekta plašais mērķis ir veicināt izpratni par kopējo Eiropas kultūru (CEC) un veicināt tās mācīšanu ES valstīs, lai stiprinātu pilsonību un atbalstītu lielāku vienotību, solidaritāti, uzticēšanos un savstarpēju palīdzību starp Eiropas pilsoņiem. ES kopējās vērtības būs galvenās projektā, jo īpaši vienotības princips dažādībā, koncentrējoties uz pilsoņu sociālo, kultūras un vēsturisko mantojumu.
Saturs: Projekta galvenās aktivitātes būs katram no 10 partneriem, lai izstrādātu metodi, kā atklāt kultūru, kas tiek uztverta “no sava loga”, un pēc tam apkopot visus rezultātus, lai identificētu Eiropas kultūru. Projekta mērķis ir integrēt šo kultūru izglītības programmās, veicot eksperimentus skolās katrā no partnervalstīm. Visbeidzot projektā tiks analizēti rezultāti un izdarītas mācības nākotnei.
Veiksmīgi integrējot to izglītībā, Eiropas pilsonība var kļūt nozīmīgāka jauno eiropiešu vidū. Kultūrpolitika tad var sakņoties mūsu humānistiskajās brīvības, tolerances un kritiskās domāšanas tradīcijās. Tajā tiks ņemts vērā multikulturālisms un mūsu Eiropas mantojums un konsolidēta Eiropas kultūra, izmantojot savstarpēju izpratni par valstu un reģionālajām iezīmēm, lai stiprinātu kopīgu piederības sajūtu. Tādā veidā projekts atbalstīs suverēnu, izturīgāku, ilgtspējīgāku un iekļaujošāku Eiropas Savienību.
Vadītājs: Eiropas Skolotāju asociācija (AEDE) Francija.
Partneri: AEDE – Austrija, AEDE – Bulgārija, Kārļa universitāte – Čehija, AEDE Francija, Brēmenes Universitāte – Vācija, Rēnas Vuda Šteinera skola – Īrija, Digitālā kultūras mantojuma tīkls – Itālija, Zemite skola – Latvija, AEDE – Nīderlande, University of Kordova – Spānija
Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/
Lasīt visu ziņu (6)Nedēļā, kad daudz tika runāts par Barikāžu laiku Rīgā, arī bērni Zemītes sākumskolā iepazinās ar atmiņu stāstījumiem un veidoja savus ugunskurus
Audzinātāja- O.Tutiņa
Lasīt visu ziņu (3)