Lapas karte
Parīzē notika pirmā projektu dalībnieku tikšanās lai apspriestu dažādus organizatoriskus jautājumus un uzsāktu projekta īstenošanas pirmo fāzi: katrs partneris atklās Eiropas kultūras būtību un saturu tā, kā tas to uztver no sava valsts "loga" veicot dažadu speciālistu un skolēnu studentu anketēšanu pēc vienoti izstradātas anketas. Apvienojot rezultātus, analizējot katras valsts "kultūras logu" visi partneri radīs visiem kopīgo Eiropas kultūrā. Pēc tam, vadoties no anketēšanas rezultātiem, viņi izstrādās, kā Eiropas kultūru var integrēt skolu mācību programmās un kā īstenot eksperimentus pamatskolās un vidusskolās, lai ļautu skolēniem orientēties uz Eiropas kultūru un labāk apzināties savu Eiropas pilsonību.
Projekta pamatlīnijas:
Mērķis: Projekta plašais mērķis ir veicināt izpratni par kopējo Eiropas kultūru (CEC) un veicināt tās mācīšanu ES valstīs, lai stiprinātu pilsonību un atbalstītu lielāku vienotību, solidaritāti, uzticēšanos un savstarpēju palīdzību starp Eiropas pilsoņiem. ES kopējās vērtības būs galvenās projektā, jo īpaši vienotības princips dažādībā, koncentrējoties uz pilsoņu sociālo, kultūras un vēsturisko mantojumu.
Saturs: Projekta galvenās aktivitātes būs katram no 10 partneriem, lai izstrādātu metodi, kā atklāt kultūru, kas tiek uztverta “no sava loga”, un pēc tam apkopot visus rezultātus, lai identificētu Eiropas kultūru. Projekta mērķis ir integrēt šo kultūru izglītības programmās, veicot eksperimentus skolās katrā no partnervalstīm. Visbeidzot projektā tiks analizēti rezultāti un izdarītas mācības nākotnei.
Veiksmīgi integrējot to izglītībā, Eiropas pilsonība var kļūt nozīmīgāka jauno eiropiešu vidū. Kultūrpolitika tad var sakņoties mūsu humānistiskajās brīvības, tolerances un kritiskās domāšanas tradīcijās. Tajā tiks ņemts vērā multikulturālisms un mūsu Eiropas mantojums un konsolidēta Eiropas kultūra, izmantojot savstarpēju izpratni par valstu un reģionālajām iezīmēm, lai stiprinātu kopīgu piederības sajūtu. Tādā veidā projekts atbalstīs suverēnu, izturīgāku, ilgtspējīgāku un iekļaujošāku Eiropas Savienību.
Vadītājs: Eiropas Skolotāju asociācija (AEDE) Francija.
Partneri: AEDE – Austrija, AEDE – Bulgārija, Kārļa universitāte – Čehija, AEDE Francija, Brēmenes Universitāte – Vācija, Rēnas Vuda Šteinera skola – Īrija, Digitālā kultūras mantojuma tīkls – Itālija, Zemite skola – Latvija, AEDE – Nīderlande, University of Kordova – Spānija
Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/
Lasīt visu ziņuNedēļā, kad daudz tika runāts par Barikāžu laiku Rīgā, arī bērni Zemītes sākumskolā iepazinās ar atmiņu stāstījumiem un veidoja savus ugunskurus
Audzinātāja- O.Tutiņa
Lasīt visu ziņuPasaulē Sniega dienu atzīmē vienu dienu janvārī. Tās mērķis ir dot bērniem iespēju iepazīt un arī izmēģināt visdažādākās aktivitātes uz sniega, iespēju izbaudīt prieku un radīt patīkamas atmiņas.
Zemītes sākumskolā šogad bija vesela Sniega nedēļa, kurā varēja sajust un izpētīt sniegu. Audzinātāju vadībā tika veikti eksperimenti, krāsots sniegā. Sportiskās aktivitātes gan ar pikošanos, sniegavīru celšanu, slidināšanos no kalna ar ragaviņām, ja būs iespējams, turpināsies vēl ilgāku laiku.
Skolas zēniem tradicionāli sporta stundu ietvaros notika konkurss skolas stiprinieks. Kopā piedalījās 17 skolēni un sīvā savstarpējā konkurencē izpildot gan fiziskus, gan intelektuāli izaicinošus uzdevumus 1.-3.klases grupā titulu “Skolas Lāčplēsis” ieguva Māris Rihters un Gustavs Bilavs, bet 4.-6.klases grupā Gustavs Lācis.
11.novembra pēcpusdienā, sadaloties pa klašu mājsaimniecībām, notika gājiens uz Pavārkalna kapiem, lai aiznestu un aizdegtu svecītes tur guldītajiem Lāčplēša kara ordeņa kavalieriem un noklausoties īsu stāstījumu iepazītu viņu dzīves gājumu.
Lasīt visu ziņuLaikā, kad visā Latvijā tika atzīmēta skolotāju diena , arī Zemītes sākumskolas un bērnu dārza bērni bija sarūpējuši svētkus saviem skolotājiem. Visu spēkiem parkā tika noorganizēts mazs svētku koncerts. Bet lai papildinātu savu pieredzi arī praktiski skolotāji devās metodiskās pieredzes apmaiņas braucienā, uz Vaivaru pamatskolu. Šajā pieredzes braucienā skolotāji iepazina Vaivaru pamatskolas un bērnu dārza darba metodes, pasākumus un papildus aktivitātes, kas sekmē skolēnu savstarpējo integrēšanos un spēj iekļaut saturīgā un attīstošā mācību procesā arī bērnus ar īpašām vajadzībām. Papildus metodiskajai pieredzei tika iegūta maza atelpa paviesojoties Raiņa un Aspazijas vasarnīcā, Jūrmalas pilsētas muzejā un nedaudz sasveicinoties ar rudenīgo Baltijas jūru.
“eTwinning skolas” statuss
2020. gada oktobra beigās mūsu skola beidzot saņēma oficiālu apliecinājumu statusa iegūšanai – “eTwinning Skola” atzinības zīmi, karogu un suvenīrus, kā arī ES Inovāciju, pētniecības, kultūras, izglītības un jaunatnes komisāres Marijas Gabrielas (Mariya Gabriel) pateicības vēstuli.
“eTwinning Skola” statusu piešķir uz 2 gadiem, tādējādi novērtējot iestāžu aktīvu iesaistīšanos eTwinning projektu īstenošanā un pedagogu profesionālās pilnveides pasākumu veicināšanā. Konkursa kārtībā augsto atzinības zīmi piešķīra iestādēm, kurās darbojas aktīvu skolotāju komandas, kas īsteno eTwinning sadarbības projektus, skolā veicina digitālo pratību un interneta drošību. Covid-19 ietekmē diemžēl nebija iespējama oficiāla apbalvošana.
Vēstulē komisāre pateicas skolas vadībai un skolotājiem par aktīvu darbu eTwinning: “Iegūtais “eTwinning Skola” statuss parāda, ka Jūsu skola ir izmantojusi jaunākos digitālos un radošos rīkus, lai uzlabotu skolēnu mācību sasniegumus, atspoguļo veiksmīgu sadarbību ar citām eTwinning skolām. Šis apbalvojums norāda arī uz Jūsu pūliņiem veicināt pedagogu profesionālo pilnveidi, tādējādi palīdzot pedagogiem uzlabot savas prasmes skolēnu labā.”
Lepojamies ar sasniegto. Paldies koletīvam par ieguldīto darbu! Tā turpināsim!
eTwinnig koordinatore o.Tutiņa
Pirms došanās rudens brīvlaikā skolā un bērnu dārzā notika arī izzinošas un praktisko iemaņu papildinošas aktivitātes. Tika novadīti karjeras dienas pasākumi un aktivitātes par tēmu profesijas manā ģimenē. Piesaistot Zemītes pagasta brīvprātīgos ugunsdzēsējus noorganizēta drošības diena, kurā tika gan teorētiski, gan praktiski gūts ieskats drošības pasākumos gan ikdienišķās situācijās, gan ja piemeklējusi kāda nelaime. Bet atgriežoties no brīvlaika oktobra ieskaņām skolu pārņēma Helovīnu ķirbīšu pasākums, jo pateicoties Z/S “Kliblapsas” no Pūres pagasta ķirbju dāvinājumam, varēja katra klase un bērnu dārza grupiņa radoši izpausties ķirbju grebšanā un Helovīnu rotājumu gatavošanā.