Lapas karte
Skolas bērni gatavojas mācību gada noslēgumam lai mierīgu sirdi vasarā varētu atpūsties. Skolas mazdārziņa dobes ir piepildītas sēklām un stādiem garantējot vasaras rosību visiem čaklajiem palīgiem gan no skolas darbinieku, gan skolēnu vidus. 13.maijā skolas parks tika bagātināts ar diviem nozīmīgiem ozoliem, jo pie Zemītes sākumskolas notika ozola stādīšana, projekta “Glika ozoli” ietvaros. Pasākumā viesojās Hanss Martins Jensons, Liepājas bīskaps un svētbrīdi vadīja Zemītes evanģēliski luteriskā baznīcas mācītājs Vilnis Auziņš. Projekts “Glika ozoli” uzsākts atzīmējot reformācijas piecsimtgadi Latvijā un Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas (LELB) simto dzimšanas dienu. Projekta ietvaros dažādās Latvijas vietās tiek stādīti ozoli, kas izaudzēti no Johana Ernsta Glika, pirms vairāk nekā 300 gadiem Alūksnē stādīto ozolu zīlēm. Šajā akcijā, pie savai dzimtai veltīta ozola, tika arī Zemītes sākumskolas mecenāts John M. Kalnins.
Lasīt visu ziņuApmācību tikšanās laikā (LTA2) tika iepazītas katras valsts prezentācijas “Par izmantojamām mācību metodēm Eiropas kultūras mācīšanas ieviešanai skolās dažādos skolēnu vecuma posmos”. Zemītes sākumskolu pārstāvēja Laura Bergmane, Ina Kolāte un Ramona Liepiņa Krauja. Tika prezentēta Latvijas izvēlētā mācību metode balstoties uz lietpratības attīstīšanu kas saistīta ar mācīšanos iedziļinoties, iepazīstinātas partnervalstis ar Latvijas metodes- mācīšanās iedziļinoties pamatelementiem, un Zemītes sākumskolas darba grupas piedāvātajām Stundu izveides metodēm un nodarbību ciklu plānošanas ieteikumiem. Kopdarbojoties, darba grupās, ar aktivitātes dalībniekiem no iesaistītajām valstīm, tika iepazītas un izdiskutētas kultūras vērtību mācīšanas piedāvātās metodes un veidi citu dalībnieku valstu skolās. Turpināts darbs pie ietvaru izstrādes un to izmantošanas veicot zināšanu un prasmju pašnovērtējumu Eiropas kultūrā. Notika viesošanās Īrijas ALFA Steiner pamatskolā, kurā tika prezentētas skolas mācību darba metodes un mācību vide.
Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/
Lasīt visu ziņuLielisks pārsteigums gan skolēniem, gan pagasta iedzīvotājiem bija Vīru kopas “ Vilki” dāvinātais koncerts skolas parka estrādē 22. Aprīlī. Skola, pateicoties mūzikas skolotājas Anitas Geidānes operatīvajai rīcībai, iekļuva to 10 laimīgo Latvijas skolu skaitā, kurām šo koncertu dāvināja dziedošie kungi.
Lasīt visu ziņuZemītes sākumskola raženi pastrādājusi pie Lieldienu noformējuma Zaķu konkursa. Radoša darba rezultātā skolas kolektīvs priecājas par 1.vietu Lieldienu zaķu konkursā. Direktore Ramona Liepiņa Krauja lepojas: “ Jā esam to pelnījuši, jo spējam noganīt vairāk kā 50 dažāda rakstura zaķus un viņu draugus. Paldies arī uzņēmējam Aināram Vilkaušam par dāsno dāvinājumu, kuru liksim lietā tālākai dārza un parka izdaiļošanai, idejas jau ir! Tāpat nevar noliegt Zemītes sākumskolas kolektīva ieguldīto darbu, īpašs paldies Raitis Priede, Jānis Rūgums, Mārīte Starte. ” . Turklāt balvu fondam pievienojas vēl uzņēmuma “Zviedru cepure” dāvanu karte, kas ļoti priecē skolas ļaudis par dāvāto iespēju viesoties šajā populārajā atpūtas vietā. Arī skolas bērni Lieldienas gaidīja vadīja un svinēja krāšņi un raibi!
Lasīt visu ziņu30.martā Zemītes sākumskolā viesojās jaunais bobslejists Ivo Dans Kleinbergs. Šāda jauka tikšanās iespēja bija pateicoties pagasta sporta organizatorei Līgai Rozei un protams Ivo atsaucībai. Līga sākotnēji uzaicināja Ivo uz sarunu Cēres skolā, bet pateicoties labajai sadarbībai jaunais sportists piekrita viesoties arī Zemītē. Zemīte Ivo nav sveša, jo viņa brāļi ir mācījušies pie mums Zemītē, bet pats Ivo skolas gaitas uzsācis Grenču skolā un tad turpinājis Kandavā un arī Cērē. Ivo ir aktīvi sportojis visu dzīvi un tieši ievirze uz sportu esot bijusi pateicoties skolotājai Elvīrai Juhņēvičai uzsākot mācību gaitas Grenču skolā. Un pilnīgi nejauši, no aktīvas darbības vieglatlētikā, viņš ir nokļuvis līdz bobslejam, kurā arī tagad ir sasniedzis augstus panākumus un kļuvis par pasaules junioru čempionu. Saruna bija aizraujoša un interesanta. Papildus stāstījumam Ivo rādīja arī savu ekipējumu un skaidroja tā nozīmi un pielietojumu. Sagatavotajā prezentācijā sportists iepazīstināja ar bobsleja sacensību norisi, darbu treniņos un sadarbību starp komandas biedriem. Un galvenais viņš skolēnus uzmundrināja nebaidīties. Nebaidīties un piedalīties – sportot, uzdrīkstēties un sapņot, ka viss ir iespējams.
Lasīt visu ziņuBrēmenes Universitātē Vācijā pirmajā apmācību sanāksmē Zemītes sākumskolu pārstāvēja Laura Bergmane, Ērodeja Kirillova un Ramona Liepiņa Krauja. Notika klātienes sanēksme ar darba grupas dalībvalstīm ( LTA 1) , kuras laikā notika partneru veikto kuratoru un studentu aptaujas par Eiropas kultūru no katras dalībvalsts “loga” rezultātu apvienošana, kopīgo elementu atlase, kurus iekļaut kopējā Eiropas kultūras vērtību kontekstā, lai strādātu pie Eiropas kopējās kultūras mācīšanas metodēm. Sanāksmes laikā tika iepazītas katras valsts prezentācijas “ Eiropas kultūra no valsts ”Loga””. Prezentēti Latvijā veiktās kuratoru un studentu aptaujas rezultāti, iepazīstinātas partnervalstis ar Latvijas aptaujas apkopojumu un Zemītes sākumskolas darba grupas izdarītajiem secinājumiem analizējot aptaujas rezultātus pēc projektu vadības noteiktajiem kritērijiem un vadlīnijām. Strādājot starpvalstu darba grupās veikta apvienojošā analīze apvienojot valstu kopīgos pētījuma rezultātus prioritārā secībā pēc pētījuma analīzes kritērijiem. Darba grupās veikti apkopojošie secinājumi un izvirzītas prioritārās kultūras tēmas, kurām uz nākošo mācību sanāksmi jāizstrādā mācību metodes piedāvājums vadoties no mūsu (Latvijas) valsts skolēnu mācību procesa norisēm. Šajā laikā projekta vadības darba grupa AEDE France vadība vēlreiz veica projekta un tā budžeta plānošanas un darbu skaidrojumu, sasniegto projekta uzdevumu atskaiti un perspektīvo darbību aktualizēšanu. Kopdarbojoties, darba grupās, ar aktivitātes dalībniekiem no iesaistītajām valstīm, tika prezentētas Latvijas kultūras vērtību mācīšanas metodes un veidi Zemītes sākumskolā un iepazītas citu dalībnieku valstu darba metodes viņu skolās.
Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/
Lasīt visu ziņuParīzē notika pirmā projektu dalībnieku tikšanās lai apspriestu dažādus organizatoriskus jautājumus un uzsāktu projekta īstenošanas pirmo fāzi: katrs partneris atklās Eiropas kultūras būtību un saturu tā, kā tas to uztver no sava valsts "loga" veicot dažadu speciālistu un skolēnu studentu anketēšanu pēc vienoti izstradātas anketas. Apvienojot rezultātus, analizējot katras valsts "kultūras logu" visi partneri radīs visiem kopīgo Eiropas kultūrā. Pēc tam, vadoties no anketēšanas rezultātiem, viņi izstrādās, kā Eiropas kultūru var integrēt skolu mācību programmās un kā īstenot eksperimentus pamatskolās un vidusskolās, lai ļautu skolēniem orientēties uz Eiropas kultūru un labāk apzināties savu Eiropas pilsonību.
Projekta pamatlīnijas:
Mērķis: Projekta plašais mērķis ir veicināt izpratni par kopējo Eiropas kultūru (CEC) un veicināt tās mācīšanu ES valstīs, lai stiprinātu pilsonību un atbalstītu lielāku vienotību, solidaritāti, uzticēšanos un savstarpēju palīdzību starp Eiropas pilsoņiem. ES kopējās vērtības būs galvenās projektā, jo īpaši vienotības princips dažādībā, koncentrējoties uz pilsoņu sociālo, kultūras un vēsturisko mantojumu.
Saturs: Projekta galvenās aktivitātes būs katram no 10 partneriem, lai izstrādātu metodi, kā atklāt kultūru, kas tiek uztverta “no sava loga”, un pēc tam apkopot visus rezultātus, lai identificētu Eiropas kultūru. Projekta mērķis ir integrēt šo kultūru izglītības programmās, veicot eksperimentus skolās katrā no partnervalstīm. Visbeidzot projektā tiks analizēti rezultāti un izdarītas mācības nākotnei.
Veiksmīgi integrējot to izglītībā, Eiropas pilsonība var kļūt nozīmīgāka jauno eiropiešu vidū. Kultūrpolitika tad var sakņoties mūsu humānistiskajās brīvības, tolerances un kritiskās domāšanas tradīcijās. Tajā tiks ņemts vērā multikulturālisms un mūsu Eiropas mantojums un konsolidēta Eiropas kultūra, izmantojot savstarpēju izpratni par valstu un reģionālajām iezīmēm, lai stiprinātu kopīgu piederības sajūtu. Tādā veidā projekts atbalstīs suverēnu, izturīgāku, ilgtspējīgāku un iekļaujošāku Eiropas Savienību.
Vadītājs: Eiropas Skolotāju asociācija (AEDE) Francija.
Partneri: AEDE – Austrija, AEDE – Bulgārija, Kārļa universitāte – Čehija, AEDE Francija, Brēmenes Universitāte – Vācija, Rēnas Vuda Šteinera skola – Īrija, Digitālā kultūras mantojuma tīkls – Itālija, Zemite skola – Latvija, AEDE – Nīderlande, University of Kordova – Spānija
Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/
Lasīt visu ziņuNedēļā, kad daudz tika runāts par Barikāžu laiku Rīgā, arī bērni Zemītes sākumskolā iepazinās ar atmiņu stāstījumiem un veidoja savus ugunskurus
Audzinātāja- O.Tutiņa
Lasīt visu ziņuPasaulē Sniega dienu atzīmē vienu dienu janvārī. Tās mērķis ir dot bērniem iespēju iepazīt un arī izmēģināt visdažādākās aktivitātes uz sniega, iespēju izbaudīt prieku un radīt patīkamas atmiņas.
Zemītes sākumskolā šogad bija vesela Sniega nedēļa, kurā varēja sajust un izpētīt sniegu. Audzinātāju vadībā tika veikti eksperimenti, krāsots sniegā. Sportiskās aktivitātes gan ar pikošanos, sniegavīru celšanu, slidināšanos no kalna ar ragaviņām, ja būs iespējams, turpināsies vēl ilgāku laiku.
Skolas zēniem tradicionāli sporta stundu ietvaros notika konkurss skolas stiprinieks. Kopā piedalījās 17 skolēni un sīvā savstarpējā konkurencē izpildot gan fiziskus, gan intelektuāli izaicinošus uzdevumus 1.-3.klases grupā titulu “Skolas Lāčplēsis” ieguva Māris Rihters un Gustavs Bilavs, bet 4.-6.klases grupā Gustavs Lācis.
11.novembra pēcpusdienā, sadaloties pa klašu mājsaimniecībām, notika gājiens uz Pavārkalna kapiem, lai aiznestu un aizdegtu svecītes tur guldītajiem Lāčplēša kara ordeņa kavalieriem un noklausoties īsu stāstījumu iepazītu viņu dzīves gājumu.
Lasīt visu ziņu