Lapas karte
Zemīte, pirmsskolas izglītības iestāde

Eiropas valodu diena 2012

p1180287.jpg2012./ 2013. mācību gadā Zemītes pamatskolai tika dota iespēja iesaistīties Eiropas Savienības Mūžizglītības programmas Comenius apakšprogrammas „Skolu daudzpusējās partnerības” projektā, kurš ilgs 2 gadus. Projekta nosaukums „Trīs ir maģiskais skaitlis-samazini, izlieto vēlreiz, pārstrādā.” (Three is the Magic Number– reduce, reuse, recycle). Esam patiesi gandarīti, ka mums ir dota šī vienreizējā iespēja sadarboties ar 8 Eiropas valstīm: Angliju, Velsu, Dāniju, Horvātiju, Zviedriju, Franciju, Bulgāriju un Īriju.

Partnerības pirmajā gadā projekts būs balstīts uz to, kā katra valsts samazina, pārstrādā un izlieto vēlreiz materiālus.

Katra iesaistītā skola projekta ietvaros sagatavos:

  • PowerPoint prezentāciju, kas demonstrē vides darbu
  • Logo „RRR” tulkojumā no angļu valodas tas nozīmē: samazināt patērēšanu, izlietot otrreiz, pārstrādāt
  • 3 „R” dzejoļus
  • Plakātu, kas iedrošina atbalstu plašākā sabiedrībā
  • Kalendāru, kas atspoguļo materiālu pārstrādi un katra mēneša sasniegumus

Pašreiz skolas skolēni un skolotāji sagatavoja pirmo lielo aktivitāti – Eiropas valodu diena 2012(European Day of Languages), kura notika 26. septembrī. Katra klase izlozēja1 partnervalsti un gatavoja prezentāciju par šo valsti.

 

Pasākuma mērķis bija iepazīties ar projektā iesaistītajām partnervalstīm un skolēniem tika doti uzdevumi izlozēt valsti, sameklēt informāciju (karogs, galvaspilsēta, valoda, nacionālais ēdiens, utt ) un prezentēt to, uz pasākumu ģērbties Eiropas karogu krāsās un prezentēt interesantāko par tēmu „Eiropas pusdienas”, kas atspoguļoja iecienītākos un tradicionālos ēdienus katrā no iesaistītajām partnervalstīm.

Pasākumā virtuāli paviesojāmies šādās Eiropas valstīs:

 

  1. Latvia (Latvija) – par to runāja un stāstīja 1. klase atgādinot visiem Latvija valsts simboliku un no visas sirds apliecinot : „Mēs Tevi mīlam Latvija”.
  2. England (Lielbritānija – Anglija) – uz šo valsti mūs aizveda 7. klase. Prezentācija bija angliski ar tulkojumu latviešu valodā. Klātesošie tika iepazīstināti ar valsts teritoriju, simboliku un ēšanas paradumiem. Simpātiski bija Anglijas karodziņi uzzīmēti uz apģērba, turēti rokā un pat kā seju rotājumi.
  3. Wales (Lielbritānija – Velsa) – uz Velsu aicināja 3. klase liekot atminēt, kādu attēlu atgādina Velsas karte. Izrādās tajā var saskatīt dāmu ar cepuri galvā. Velsas simbols esot sarkanais pūķis, kas redzams arī tās karogā, bet nacionālais ēdiens tiek bāzēts uz puraviem, kam par godu ir pat savi svētki martā. Šie simboli ir saistīti ar vēsturiskiem notikumiem. Kā rozīnīte bija prezentācija zem lietussarga, jo šai valstī bieži līstot.
  4. Croatia (Horvātija) – šajā valstī mēs paciemojāmies kopā ar 9. klasi. Klausoties stāstījumā un skatot slaidus par skaisto dabu sajutām to burvīgumu, ko piedāvā šī valsts saviem apmeklētājiem. Pārsteidzošais bija salu arhipelāgu piedāvājums un ūdens tīrība, jo redzamība ūdenī esot vietām pat līdz 50 metru dziļumam. Turklāt prezentētāji deva iespēju izdales materiālos iepazīties ar sarunu valodas tulkojumiem.
  5. Sweden (Zviedrija) – ar šo valsti iepazīstināja 2. klase. Šajā valstī svarīgas ir karaļnama stingrās un senās tradīcijas, bet no ēdieniem interesantākais ir pūdēta siļķe, kuru 50% zviedru mīl, bet otri 50% ienīstot. Bet tiem viesiem, kas nespēj sadūšoties nogaršot šo nacionālo delikatesi ieteicams esot nogaršot gaļas bumbiņas ar kartupeļu biezputru, kas aizdarīta ar brūkleņu ievārījumu.
  6. Bulgaria (Bulgārija)- no vēsajām ziemeļvalstīm tālāk 5. klase mūs ieveda sulīgu vīnogulāju un plašu augļu dārzu saulainajā zemē. Bulgāri esot jogurtu ēdāju tauta un patiesi lepojas ne tikai ar saviem gastronomiskajiem lepnumiem, bet arī ar vairāk nekā 250 augu valsts retumu, kuri augot tikai šajā zemē.
  7. France (Francija)- ar skanīgu „bonžūr” uzrunu klātesošos sveica 4. klase. Prezentējot Franciju kā modes, smaržu, kino un mūzikas zemi. Kā būtiskāko uzverot kultūras mantojumu un, ziemeļniekiem neraksturīgo, saulaino vasaru pārbagātību.
  8.  Ireland ([Īrija)- par šo valsti runāja 8. klases skolēni. Viņi uzsvēra, ka šī valsts atrodas uz salas un ir ļoti zaļa. Zaļā krāsa viņiem ir tik nozīmīga, ka pat futbola komandas tērpjas tikai šīs krāsas apģērbos. Īri tāpat kā mēs gardu muti ēdot pankūkas, tikai viņu pankūkām tiek pievienots rums, kas tām piešķir īpašu garšu. Kā pārsteigums klausītājiem bija galvaspilsētas Dublinas tulkojums, jo īru valodā tas nozīmējot „Melnais dīķis”
  9. Denmark (Dānija)- 6. klase virtuāli viesojās Dānijā. Dānija esot bagāta ar valsts himnām- veselas divas, kur viena esot karalistes himna, bet otra valsts. Turklāt Dānijai pieder 400 salas, no kurām tikai ap 80 esot apdzīvotas. Lai labāk izjustu šīs zemes kolorītu klase nodziedāja dāņu valodā tautas dziesmu par darbu, prieku un zemes dāsnumu.

Prezentācijas izskanēja kā raibs kaleidaskops uzsverot galveno katras valsts atpazīstamībā, kultūrā un sadzīvē. Tagad tikai darba grupām jāturpina darbošanos ar nākošajiem uzdevumiem, kas ietvers katras klases sagatavotos materiālus kopējai grāmatai – bukletam, grāmatu izveidošanu par savu apkaimi un gatavošanos konkursam par 3’R’s logo.

 

Paldies skolēniem un audzinātājiem par aktīvu līdzdarbību un skolas vadībai par atbalstu.


Skolotāja Laura Bergmane un skolēnu pašpārvaldes konsultante Ērodeja Kirillova

p1180168.jpg p1180213.jpg p1180173.jpg p1180248.jpg p1180230.jpg p1180162.jpg p1180277.jpg p1180272.jpg p1180189.jpg p1180144.jpg p1180261.jpg p1180303.jpg p1180281.jpg p1180287.jpg
<>
back to top