Zemītes pamatskola

COMENIUS vizīte Horvātijā

Comenius skolu daudzpusējās partnerības projekta „Trīs ir maģisks skaitlis – samazini, izlieto vēlreiz, pārstrādā” ietvaros Zemītes pamatskolas direktore Maruta Vilumsone un skolotāja Laura Bergmane no 11.līdz 15. jūnijam apmeklēja Horvātiju, kur notika partneru noslēguma vizīte. Mēs bijām 22 skolotāji no 9 Eiropas valstīm.

Pirmajā vizītes dienā mēs ciemojāmies pamatskolā. Mūsu partneru skola – Osnova škola Glina atrodas mazā pilsētā apmēram 100 km attālumā no galvaspilsētas Zagrebas. Skola ir tikai 45 gadus veca. Šajā skolā mācās 600 skolēni no 1.līdz 9.klasei (6 – 14 gadu veci) un strādā 50 skolotāji. Skolā ir 32 klašu telpas. Tā kā skolā ir daudz skolēnu, tad darbojas 2 maiņas – no 8 līdz 13.30 un no 14.00 līdz 19.00. Mācību gads sākas 15.septembrī un beidzas 15. jūnijā. Mēs tikāmies ar 4.c klases skolēniem un prezentējām Latviju un savu skolu. Skolēni uzdeva ļoti daudz jautājumu. Skolas apskate notika 8.klases skolēnu pavadībā. Pārsteidza, ka skolēni ļoti labi runāja angļu valodā. Skolas vestibilā un klašu telpās redzējām krāsainus plakātus ar informāciju par projekta valstīm, kā arī projekta materiālus. Pēc tam pulcējāmies skolas zālē, kur noklausījāmies dziesmas un dzejoļus, kā arī noskatījāmies nacionālās dejas skolēnu izpildījumā. Apmeklējām arī vietējo vidusskolu, kura skolēniem piedāvā 4 apmācību programmas: vispārējā izglītība, mārketings, enerģētika un elektrotehnika.

Projekta darba sanāksmē dalījāmies pieredzē, kā katrā valstī tika atzīmēta Zaļā diena, vienojāmies un sadalījām uzdevumus gala atskaites aizpildīšanai.

Otrajā vizītes dienā agri no rīta devāmies atpūtas braucienā uz Krk salu, kas atrodas Adrijas jūras ziemeļu daļā. Salas teritorija ir 409,9 km2, augstākais punkts atrodas 569 m virs jūras līmeņa. Pa ceļam iegriezāmies mazā baznīcā Jurandvorā, kurā tika atrasts pirmais rakstītais dokuments horvātu valodā. Brauciena galapunkts bija tūristu pilsētiņa Baška, Pēcpusdienu pavadījām Adrijas jūras līča pludmalē, peldoties un sauļojoties. Pārsteidza jūras tīrais, skaidrais un sāļais ūdens. Ūdens temperatūra bija 23 – 25 grādi. Apbrīnojām autobusa šoferīti, kā viņš veikli mācēja izbraukt līkumotos, reizēm bīstamos kalnu ceļus.

Protams, neizpalika ekskursija pa Glinas pilsētiņu gida pavadībā. Tā atrodas Sisakas – Maslovinas novadā, Glinas upes krastā. Pilsētā ir apmēram 10 000 iedzīvotāji. Redzējām ēku, kurā tika radīta Horvātijas himna, veco pamatskolu, jauno baznīcu, promenādi, parku un upi, kurā ūdens ir ļoti tīrs un droši var peldēties. Vecā baznīca tika sagrauta 1941.gadā, un tās vietā ir palikušas drupas kā vēstures liecinieces. Uzmanību piesaistīja sagrautās ēkas, kuras liecina par Pilsoņu kara (1991 – 1995) sekām. Tūkstošiem cilvēku tika nogalināti, daudzi iedzīvotāji pameta pilsētu. Pirms šī kara iedzīvotāju skaits bija apmēram 24000. Mums tika parādīta arī vieta, kur notika pirmais uzbrukums – policijas iecirknis.

Tikāmies ar pilsētas mēru J.Baškoviču, kurš pastāstīja par pilsētas ekonomisko situāciju. Saņēmām dāvanas – grāmatu un video par Glinu.

Sestdienas pēcpusdienā ceļš veda uz galvaspilsētu Zagrebu, kura atrodas Horvātijas ziemeļdaļā, Medvenicas kalnu dienvidu nogāzē pie Savas upes. Aizraujoša bija apmēram pusotru stundu garā ekskursija pa vecpilsētu. Mēs apskatījām – Sv. Stefana katedrāli, Sv. Marka baznīcu ar daudzkrāsainu dakstiņu mozaīkas jumtu un skulptora Ivana Mestroviča darbiem, Akmens vārtus un Bana Jeloviča laukumu ar mazām tirgotavām un kafejnīcām.

Mājās atgriezāmies ar jauniem iespaidiem un idejām. Paldies Glinas pamatskolas darbiniekiem par jauko uzņemšanu!



Projekta koordinatore Laura Bergmane

COMENIUS projekts Latvijā – Zemītē

Comenius skolu daudzpusējās partnerības projekta „Trīs ir maģisks skaitlis – samazini, izlieto vēlreiz, pārstrādā” ietvaros Zemītes pamatskolā no 12. līdz 16.martam notika sestā partneru vizīte. Vizītē ieradās 13 sākumskolas skolotāji no 7 Eiropas valstīm: Anglijas, Dānijas, Horvātijas, Zviedrijas, Francijas, Bulgārijas un Īrijas.

Projekta aktivitāšu lokā iekļāvām arī Kandavas pašvaldībā esošās mācību iestādes. Ceturtdien kopā ar ciemiņiem apmeklējām Profesionālās izglītības kompetences centru Kandavas Valsts lauksaimniecības tehnikumu. Mūs laipni sagaidīja direktora vietniece audzināšanas darbā Ausma Migliniece. Tālāk ceļš pāri Kandavas akmens tiltam, caur pilskalnu un promenādi veda uz Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskolu.

Paldies par atsaucību un viesu uzņemšanu skolas direktorei Daigai Pugai un angļu valodas skolotājai Danutai Dudei. Pēcpusdienā viesojāmies Kandavas Mākslas un mūzikas skolā. Paldies direktora vietniecei Ilvai Bārenei!
Piektdien mēs sagaidījām ciemiņus savā skolā. Gatavošanās viesu uzņemšanai deva mums iespēju uzzināt vairāk par mūsu partnervalstīm. Klašu telpās un skolas gaiteņos ciemiņi varēja redzēt plakātus ar informāciju par partnervalstīm un skolēnu darbus, kuri tapuši saistībā ar projekta aktivitātēm. Aktu zāle tika izrotāta ar skolēnu gatavotiem un krāsotiem karodziņiem, bērnu izgatavotām puķēm un gliemežiem no otrreizējā materiāla. Zāles durvis rotājām ar katras partnervalsts karogu un uzrakstiem „Laipni lūgti” un „Labdien” attiecīgās valsts valodā. Viesiem tika dota iespēja apmeklēt mācību stundas 1.- 6. klašu grupā. Pēc stundām pulcējāmies skolas zālē uz nelielu koncertiņu. Koncertu atklājām ar mūsu skolas himnu, kurai sekoja modes skate ar tērpiem no otrreizēji izmantotiem apģērbiem. Tērpus gatavoja un demonstrēja 5. un 9.klases meitenes kopā ar skolotāju Inetu Krumiņu. Dziesmu un deju starplaikos dalībvalstis prezentēja savu valsti un skolu. Paldies bērnudārza grupas dejotājiem un skolotājai Ingai Treikalei, ansambļiem un solistēm Katrīnai Martai Krūmiņai un Gerdai Cīrulei, mūzikas skolotājai Sandrai Šteinbergai, kā arī sarīkojumu deju pulciņa dalībniekiem un skolotājai Gintai Immermanei! Liels paldies 9.klases skolniecei Annijai Šložai par pasākuma vadīšanu angļu valodā! Pēc koncerta ciemiņi no Eiropas valstīm uzdāvināja dāvanas skolai un skolēniem.
     Pēcpusdienā kultūras nama vadītāja Ērodeja Kirrilova iepazīstināja viesus ar mūsu tuvāko apkārtni – kultūras namu, pagasta ēku un pils parku. Kopā ar mūsu skolas absolventi Alisi Vilumsoni ciemiņi devās uz Pūres šokolādes muzeju, kurā izbaudīja ekskursijas programmu ar meistarklasi: kakao un šokolādes vēsture, atraktīvs ceļojums par šokolādes iegūšanu, apstrādāšanu un lietošanu, ceļojums trifeļu istabā, meistarklasē varēja degustēt šokolādi un izgatavot šokolādes figūriņu un praline.
Vakara pasākums mūsu skolā noritēja tautiskā stilā. Kopā ar ciemiņiem izdejojām mūsu tautu dejas, kā arī katras valsts dalībnieks parādīja savu nacionālo deju. Visi vakara dalībnieki aktīvi iesaistījās.
     Sestdienas rītā devāmies garākā ekskursijā uz Rīgu, iepazīt Vecrīgu un skaistāko Rīgas panorāmu.
Paldies skolas direktorei, skolotājiem un tehniskajiem darbiniekiem, skolēniem par atbalstu šī pasākuma organizēšanā!
Noslēguma tikšanās notiks Horvātijā 2013. gada jūnijā.
 


Projekta koordinatore Laura Bergmane,

Zemītes pamatskola

COMENIUS projekts Francijā

Comenius skolu daudzpusējās partnerības projekta „Trīs ir maģisks skaitlis – samazini, izlieto vēlreiz, pārstrādā” ietvaros Zemītes pamatskolas skolotājas Laura Bergmane, Ineta Krūmiņa un Daiga Plūksna no 13. līdz 17. novembrim apmeklēja Franciju, kur notika piektā partneru vizīte.

Mēs viesojāmies Bretaņas pussalā, Kvimperē (Francijas ziemeļrietumos)– Ecole de Penanguer sākumskolā. Šajā skolā mācās apmēram 100 skolēni no 1. līdz 6.klasei (7 – 11 gadus veci) un strādā 8 skolotāji. Ir arī bērnudārza grupiņa 2 – 6 gadus veciem bērniem. Mēs tikām iepazīstināti ar izglītības sistēmu Francijā. Francijā izglītība ir obligāta no 6 gadu vecuma, tomēr lielākā daļa bērnu skolas gaitas uzsāk jau 3 vai pat 2 gadu vecumā bērnudārzā (école maternelle). Francijā bērnudārzi pilnībā iekļaujas vispārējā izglītības sistēmā.
Mācību gads sadalīts 5 periodos. Kopumā Francijā mācību un brīvdienu ritms ir daudz sabalansētāks nekā Latvijā, jo ik pēc 6 nedēļu mācību darba ir 15 dienu brīvlaiks. Vasaras brīvdienas ir 2 mēnešus garas. Neierasts šķiet stundu garums, kas Francijā ir 60 minūtes, savukārt pusdienlaiks divas stundas.
Skolas teritorija ir liela un sastāv no vairākām skolas ēkām – korpusiem. Klašu telpas ir ļoti plašas. Sienas noformētas ar skolēnu radītiem darbiņiem. Šeit bērni jūtas kā mājās. Lai prezentētu savu valsti, mēs ciemojāmies 4. – 5.klasē. Skolas sporta zālē skolēni bija sagatavojuši nelielu koncertu ar dziesmām un nacionālajām dejām.
Pēcpusdienā mums tika dota iespēja pabūt pie Atlantijas okeāna, vērot, kā zvejas kuģīši atgriežas ostā. Interesants piedzīvojums bija Haliotikas zvejas muzejā, kur redzējām dažādu sugu zivis, kuras tiek izsolītas uzņēmējiem. Bija iespēja pagaršot langustus.
Otrajā vizītes dienā devāmies uz „Max Jacob” koledžu, kurā mācās 640 skolēni (11 – 15 gadus veci), apskatījām skolas telpas un vērojām mācību stundas. Pēcpusdienā gida pavadībā iepazināmies ar pilsētas arhitektūru un vēsturiskajām ēkām. Iespaidīga bija katedrāle, kura līdzinājās Parīzes Dievmātes katedrālei. Vakarā mielojāmies ar Bretaņas nacionālo ēdienu – pankūkām (crepes),spēlējām galda spēles, klausījāmies franču tradicionālās dziesmas un mācījāmies dejas profesionālu mūziķu pavadībā.
 Sestdienas pēcpusdienā devāmies ekskursijā pa Bretaņas pussalas piekrasti. Apmeklējām tūristu iecienītu ciematiņu Locranon ar senām ēkām un mazām bodītēm un pabijām jūras krastā.
Šīs 3 dienas aizritēja ātri, jo viss bija ļoti labi pārdomāts un organizēts. Liels paldies Ecole de Penanguer sākumskolas darbiniekiem, jo mājās atgriezāmies ar jauniem iespaidiem un idejām turpmākajam darbam.
 


Projekta koordinatore Laura Bergmane,

Zemītes pamatskola

COMENIUS projekts Bulgārijā

Starptautiskā Comenius projekta „3R – samazini, izlieto vēlreiz, pārstrādā” ietvaros Zemītes pamatskolas skolotājas Silvija Ragaine un Ginta Immermane no 25. – 29. septembrim piedalījās ceturtajā kopābūšanā Bulgārijā, Sofijā. Kopumā projekta darbā iesaistījušās 9 Eiropas valstis, kuru pārstāvji tikās Zahari Stoianov 104. vidusskolā.

Tikšanās laikā mums tika dota iespēja iepazīties ar izglītības sistēmu Bulgārijā, ar dalības partneru mācību iestādi, pavērot mācību procesu un vērot, kā šajā skolā norisinās Eiropas valodu diena. Pārsteidza mūs milzīgās skolotāju dienasgrāmatas un klašu žurnāli – tie krasi atšķiras no mums ierastajiem papīra žurnāliem. Pārsteidzošs likās fakts, ka skolēniem, beidzot 6.klasi, jāizdara sava izvēle turpmākajām mācībām – pēc to izvēles no 7.klases skolēni pastiprināti apgūst vielu un praktikumu izvēlētajā studiju virzienā – kādā no valodām (angļu, krievu, itāļu vai citu izvēlēto) vai dabaszinātnēm (fizika, ķīmija, bioloģija, matemātika). Beidzot vidusskolas posmu (12.klasi), šie skolēni kārto divus eksāmenus – vienu vispārīgajos mācību priekšmetos, otru savā izvēlētajā studiju virzienā – un rezultātā par sekmīgi nokārtotu eksāmenu saņem 1. līmeņa augstākās izglītības sertifikātu. Izglītošanās vecums Bulgārijā tāds pats, kā pie mums, taču mācību gads sākas 15.septembrī un beidzas 31.maijā. Pirmā semestra garums ilgst līdz februārim, tad ir brīvdienas, un februāra otrajā pusē atkal atsākas mācību process. Neskatoties uz neilgo mācību periodu šajā mācību gadā, mazo skolēnu sniegtais koncerts projekta dalībniekiem nāca no sirds.
Skolēniem ir iespēja skolā ēst pusdienas, lielākā daļa to arī dara. Par pusdienām daļu maksā valsts, daļu – vecāki. Daži skolēni pusdienu maizītes izvēlas ņemt līdzi no mājām.
Otrajā dienā mēs klasēs prezentējām savu valsti un skolu, atbildējām uz skolēnu jautājumiem. Tie bira kā krusas graudi par visdažādākām tēmām. Skolēni bija ļoti ieinteresēti un atvērti visam jaunajam, stundai beidzoties, arī mēs iemācījāmies trīs vārdus bulgāru valodā un iemācījām šos vārdus latviski.
Projekta mītiņu laikā vienojāmies par turpmāk veicamajiem uzdevumiem līdz Ziemassvētkiem.
Brīvajos brīžos mums tika dota iespēja nedaudz iepazīties ar pilsētu – izstaigājām Dienvidu parku, kurā lieliski var atpūsties vecāki kopā ar bērniem. Sestdien savukārt apmeklējām pilsētas centru, iepazināmies ar arhitektūru un vēsturiskajiem objektiem.
Dzīvojām mēs viesnīcā „Legends” pilsētas nomalē, tāpēc vakariņās bijām aicināti pie viesnīcas esošajos restorānos. Baudījām gardas maltītes, nogaršojot bulgāru nacionālos ēdienus, klausoties bulgāru tautas mūziku un apgūstot viņu dejas soļus.
Kopumā, šajās dienās izbaudījām skaistu vasaru un guvām iespaidus un jaunas idejas turpmākajam darbam.


Silvija Ragaine

Zemītes pamatskolas skolotāja

COMENIUS projekts Zviedrijā

Comenius skolu daudzpusējās partnerības projekta „Trīs ir maģisks skaitlis – samazini, izlieto vēlreiz, pārstrādā” ietvaros Zemītes pamatskolas skolotājas Laura Bergmane un Sandra Šteinberga no 15.- 19. maijam apmeklēja Zviedriju, kur notika trešā partneru vizīte. Mēs bijām 20 skolotāji no 9 Eiropas valstīm.

Dzīvojām tūristu pilsētā Växjö, kura atrodas Zviedrijas dienvidaustrumu daļā un atrodas apmēram 50 km attālumā no mūsu partnerskolas – Åsedas pamatskolas. Skolas direktore pastāstīja mums par izglītības sistēmu Zviedrijā un par skolu. Bērniem pamatskolas izglītība Zviedrijā ir obligāta un bez maksas. Skola sākās 7 gadu vecumā un ilgst 9 gadus. Pēc tam sākās studijas ģimnāzijā, brīvprātīgas, bet lielākā daļa tomēr izvēlas turpināt studijas. Ģimnāzijas studijas arī ir bez maksas. Skolēni ēd skolas pusdienas, kuras arī ir pa brīvu visiem skolēniem. Šajā skolā mācās 272 skolēni no 1. – 9.klasei (7 – 16 gadu veci) un strādā 20 skolotāji. Ir arī bērnudārza grupiņa 6 gadīgajiem un internacionālā klase skolēniem no 7 līdz 16 gadu veciem. Skolas teritorija ir ļoti plaša un sastāv no vairākām skolas ēkām – korpusiem (apmēram 10). Katrai klašu grupai sava ēka, piemēram, 1. – 3.klasei pieder viena skolas ēka, tad 4. – 6. klasei, 7.- 9. klasei, bērnudārzam, internacionālai klasei, ēdnīcai. Klašu telpas ir ļoti plašas. Sienas noformētas ar skolēnu radītiem darbiņiem. Šeit bērni jūtas kā mājās. Mums bija iespēja pavērot skolēnu aktivitātes laukā – spēles un pašdarinātu rotaļlietu laivu sacīkstes pa upi.
Projekta darba sanāksmē vienojāmies par turpmākajiem uzdevumiem septembrī – skulptūru veidošana no otrreiz izlietotiem materiāliem un Eiropas valodu dienas atzīmēšana. Kopīgi uzrakstījām pirmā projekta gada starpatskaiti. Vakarā tikām uzaicināti uz pikniku (barbikjū) un izspēlējām nacionālo zviedru spēli.
Otrā vizītes dienā Åsedas pamatskolas skolēni sniedza mums koncertu un tikāmies ar Uppvidinges komūnas pašvaldības pārstāvi vides jautājumos, kurš pastāstīja par vēja ģeneratoru ieviešanu pašvaldības teritorijā. Pēcpusdienā apmeklējām stikla rūpnīcu Kosta Boda, kura ir dibināta 1742. gadā un ir visvecākā stikla izstrādājumu rūpnīca Zviedrijā. Mums bija iespēja vērot stikla pūšanas procesu, kā arī gatavos glāžu izstrādājumus.
 Sestdienas pēcpusdienā devāmies ekskursijā pa pilsētu Växjö. Aizraujoša bija apmēram 4 km gara pastaiga apkārt lielākajam ezeram Växjösjön. Mūsu gide, Åsedas skolas skolotāja Monika bija sagatavojusi aptauju – spēli: „Zini vai mini!” ar 10 jautājumiem un 3 iespējamiem atbilžu variantiem par ceļā redzētajiem apskates objektiem. Ekskursijās beigās rezultāti tika apkopoti un mēs katrs saņēmām mazu pārsteiguma balviņu.
Šīs 4 dienas aizritēja tik ātri, jo viss bija ļoti labi pārdomāts un noorganizēts. Liels paldies uzņemošajai partnerskolai. Mājās atgriezāmies ar jauniem iespaidiem un idejām.


Projekta koordinatore Laura Bergmane,

Zemītes pamatskola

Zemītes pamatskolas Comenius vizīte Dānijā

Comenius skolu daudzpusējās partnerības projekta „Trīs ir maģisks skaitlis – samazini, izlieto vēlreiz, pārstrādā” ietvaros Zemītes pamatskolas skolotājas Laura Bergmane un Anda Zvirbule no 6.- 10. martam viesojās Dānijā, kur notika otrā partneru vizīte. Mūsu galapunkts bija Dānijas ostas pilsēta Horsena (Horsens), kura atrodas Dānijas austrumu daļā Jitlandes pussalā apmēram 200 km attālumā no Dānijas galvaspilsētas Kopenhāgenas.

Mēs bijām 19 skolotāji no 9 Eiropas valstīm. Mobilitātes ietvaros mēs apmeklējām partnerskolu –Nim sākumskolu. Šajā skolā mācās 160 skolēni no 1. – 6.klasei un strādā … skolotāji. Ir arī bērnudārza grupiņa. Skola ir vienstāva ēka ar ļoti plašām klašu telpām, bibliotēku un atpūtas stūrīšiem. Mēs tikām sadalīti pa 8 klašu telpām – katrai valsts delegācijai. Klašu telpas bija noformētas ar attiecīgās valsts karogiem, simboliem un informāciju. Mēs tikāmies ar 6.klases skolēniem, pastāstījām un parādījām prezentāciju par mūsu valsti un skolu. Skolēni bija sagatavojuši dažādus jautājumus angliski: par disciplīnu skolā, par mūzikas stiliem, par sportu, atkarībām un brīvo laiku. Skolēni bija iemācījušies skaitīt līdz 10 latviski un mācīja mums skaitīt dāņu valodā. Pēcpusdienā pulcējāmies aktu zālē. Skolēni sniedza muzikālu priekšnesumu ar dziesmām no mūzikla „Ronja” un skolas himnu. Pārsteidza tas, ka skolēni, kā arī skolotāji sēdēja uz grīdas, jutās ļoti brīvi un nepiespiesti. Skolai ir ļoti liels pagalms un rotaļu laukums ar šūpolēm. Skolēni, kā arī bērnudārza bērni ļoti daudz laika pavada ārā, svaigā gaisā gan starpbrīžos, gan arī stundu laikā. Pēc stundas garās pastaigas pa skolas teritoriju un tās apkārtni, atgriezāmies skolas sporta hallē (Multihuset), lai turpinātu darbu pie projekta tēmas. Sanāksmē vienojāmies par turpmākajiem uzdevumiem, sadaloties 4 darba grupās: 2014.gada kalendāra formāts; video konference; recepšu grāmata un Eiropas dienas svinības.

Otrā vizītes dienā ciemojāmies Braedstrup pamatskolā, kurā mācās bērni līdz 9.klasei.

Patika, ka 9.klases skolēni mūs iepazīstināja ar skolu un parādīja plašās telpas.

Neizpalika arī ekskursija uz Dānijas augstāko kalnu – Idingskovheja kalns (173 m.v.j.l.) un gara pastaiga pa kalna virsotni. Vakarā mielojāmies ar pašu gatavotu maltīti, spēlējām galda spēles un mācījāmies dāņu dejas profesionāla deju skolotāja pavadībā.

Sestdienas pēcpusdienā devāmies ekskursijā uz kādreizējā valsts cietuma ēku Fangsletā. 153 gadu pastāvēšanas laikā kādreizējā cietuma arhīvā savākti apmēram 10`000 priekšmeti, kas saistīti ar ēkas drūmo pagātni. Līdz pat 2006. gadam Horsenā atradās Dānijas noziedznieku labošanas darbu un ieslodzījuma vieta. Vecajās cietuma telpās iekārtota spriedzes pilna ekspozīcija, kas sniedz ieskatu par ēkas kriminālās pagātnes kuriozajām detaļām. Ekspozīcijā aplūkojami, piemēram, slepeni izgatavoti ieroči, pašu gatavotas marihuānas pīpes un vairākas galda spēles. Apmēram 1.5 stundas gara pastaiga pa cietuma telpām gida pavadībā aizritēja ļoti ātri, klausoties gides interesantos stāstos par cietumnieku dzīvi, piedzīvojumiem un skatoties kameras, stendus ar cietumnieku izgudrojumiem un darinājumiem.

Šīs 4 dienas aizritēja tik ātri, jo viss bija ļoti labi noorganizēts. Liels paldies uzņemošajai partnerskolai. Mājās atgriezāmies ar jauniem iespaidiem un idejām. Nākamā tikšanās notiks Zviedrijā 2013. gada maijā.

 

Projekta koordinatore Laura Bergmane,

Zemītes pamatskola

Zemītes pamatskolas Comenius vizīte Īrijā

Comenius skolu daudzpusējās partnerības projekta „Trīs ir maģisks skaitlis – samazini, izlieto vēlreiz, pārstrādā” ietvaros Zemītes pamatskolas delegācija no 7.- 11. novembrim viesojās Īrijā, kur notika pirmā partneru vizīte. Mūsu galapunkts bija pilsēta Kilarnija (Killarney), kura atrodas Īrijas augstākās kalnu grēdas pakājē. Mēs bijām 19 skolotāji no 9 Eiropas valstīm. Mobilitātes ietvaros mēs apmeklējām partnerskolu – Glenfleskas nacionālo skolu (Glenflesk NS),kura ir katoļticības sākumskola un atrodas 12 kilometru attālumā no pilsētas centra. Šajā skolā mācās tikai 28 skolēni no 1. – 6.klasei un strādā 2 skolotāji. Ir arī bērnudārza grupiņa. Skolā ir tikai 2 plašas klašu telpas, kuras ir aprīkotas ar interaktīvām tāfelēm un datoriem. Mums bija iespēja pavērot skolēnus mācību procesā, kā arī brīvajā laikā. Skolēni ir ļoti atraktīvi, droši, aktīvi futbola spēlētāji un muzikāli. Katrs skolēns mācās spēlēt kādu mūzikas instrumentu. Katra projekta partnervalsts prezentēja savu skolu un skolēniem bija iespēja uzdot jautājumus. Pēc katras valsts prezentācijas sekoja muzikāls priekšnesums – dziesmas angļu vai īru valodā dažādu mūzikas instrumentu pavadībā.

Vizītes laikā notika projekta koordinatoru sanāksme, kuru vadīja mūsu lielais koordinators Mike Carew no Anglijas skolas. Sanāksmē vienojāmies par turpmākajiem uzdevumiem, apmainījāmies ar katras skolas izveidoto „Locality book”(informācija par skolu, pagastu, valsti u.c.) kā arī nākamo starptautisko vizīšu laikiem. Vienojāmies, ka katra skola atspoguļos savu darbu kopēji izveidotā mājas lapā – a Wiki Wiki web.

Otrā vizītes dienā ciemojāmies koledžā – St. Brendan’s College Killarney.

Neizpalika arī ekskursija pa Kilarnijas skaistākajām vietām. Kilarnijas Nacionālais parks ietver pasakaini skaistas vietas ar ūdenskritumiem, ērtām mašīnu piestātnēm, ezeriem. Ross Castle – 15. gadsimta atjaunotā pils, kurai apkārt atrodas nocietināts mūris, Muckross House and Gardens – Makrosa māja un dārzs ir 19.gs. celta liela māja ar milzīgu dārzu un 14. gadsimtā būvēto abatiju- kā sava veida Botāniskais dārzs. Tālāk mūsu ceļš veda uz Torc ūdenskritumu, kurš ir 18 metrus augsts. Ladies View („Dāmu dabasskati”) ir patiešām izsmalcināts dabasskats no klinšu korēm uz ieleju, ezeru, klintīm. Savukārt, Gap of Dunloe ir vieta, kur savienojas 2 nogāzes, veidojot tādu kā ieleju.

Šī vizīte bija ļoti labi noorganizēta. Liels paldies uzņemošajai partnerskolai un tās skolas direktoram Paulam Favieram! Mājās atgriezāmies ar jauniem iespaidiem un idejām. Esam ieguvušas jaunus draugus. Nākamā tikšanās notiks Dānijā 2013. gada martā.

 

Projekta koordinatore Laura Bergmane un skolas direktore Maruta Vilumsone, Zemītes pamatskola

<
mykoob



back to top