Zemītes sākumskola

Projekta" European Cultural Project " otrā starptautiskā sanāksme Vīnē

12.09.2022 - 15.09.2022

Otrās starptautiskās sanāksmes (TNM 2) mērķis bija projekta norises uzraudzības aktivitāšu analīze un projektā veikto darbu apkopošana, pirmā ziņojuma sagatavošana Erasmus aģentūrai. Projektā paredzētā intelektuālā  produkta IO2- Eiropas kultūras mācību veidu un metožu izstrādes apkopošana un mācību satura veidošanas progresa un paveikto darbu analīze un izvērtēšana. Projekta otrā gada darba programmas apspriešana un uzdevumu izvirzīšana. Zemītes sākumskolu pārstāvēja Ērodeja Kirillova, Ina Kolāte un Ramona Liepiņa Krauja.

Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/whatsapp-image-2022-09-20-at-14-52-28.jpg

printēt

“EUROPEAN CULTURAL PROJECT” dalībnieku apmācību sanāksme Latvijā

13.06.2022 - 16.06.2022 kur : Zemītes sākumskola

“EUROPEAN CULTURAL PROJECT”  dalībnieku apmācību sanāksme Latvijā un viesošanās Zemītes sākumskolā notika no 13.06.- 16.06.2022. Viesos uz Latviju bija ieradušās delegācijas no septiņām projekta dalībvalstīm – Spānijas, Austrijas, Francijas, Nīderlandes, Čehijas, Īrijas un Bulgārijas. Vācijas un Itālijas partneri darba dēļ nevarēja ierasties un mācību aktivitātēm pieslēdzās attālināti.

Zemītes sākumskola Tukuma novadā pārstāv Latvijas pusi Erasmus+ projektā “ Eiropas kultūra” (EUROPEAN CULTURAL PROJECT 2021-1-FR01-KA220-SCH-000032613), kura ietvaros, kopā ar Francijas, Austrijas, Bulgārijas, Īrijas, Itālijas,  Vācijas, Nīderlandes, Spānijas un Čehijas izglītības iestādēm. Strādā pie  vienojošo priekšstatu apkopošanu par kopīgo Eiropas kultūrā. Pēc šo kopīgo vērtību apzināšanas, apstrādes un analīzes  tiks veikta eksperimentālas mācību  programmas plāna izstrāde. Projektā iesaistītajās skolās, savstarpēji daloties ieteikumos un mācību materiālos, 2022./2023. mācību gadā notiks mācību eksperimenti par mācību satura, kas sevī ietver Eiropas kultūru, ieviešanu.  Mācību eksperimenti tiks balstīti uz dažādām mācību metodēm, kā  Eiropas kultūru var integrēt skolu mācību programmās un kā īstenot eksperimentus sākumskolās, pamatskolās un vidusskolās, lai ļautu skolēniem orientēties  Eiropas kultūras vērtībās un labāk apzināties savu Eiropas pilsonību.

Projekta mērķī ir definēts sasniedzamais rezultāts, ka:  “Projekts ir orientēts uz 10 Eiropas valstu  partneru sadarbību, lai  tiktu izceltas pašreizējās Eiropas kultūras izpratnes dominantes  partnervalstīs, un balstoties uz galvenajām pamatvērtībām, varētu rasties vienotas vadlīnijas  Eiropas kultūras mācīšanai jaunajai paaudzei, to integrējot izglītības ieguves procesos.  Konsolidējot Eiropas kultūru, izmantojot savstarpējas zināšanas, to apmaiņu un kopīgu mantojumu, kā arī veicinot nacionālās vai reģionālās īpatnības un, visbeidzot, stiprinot kopīgu piederības sajūtu, tiks dots  jauns  impulss  Eiropas Savienībai lai Eiropas pilsonība būtu nozīmīgāka jauno eiropiešu vidū. Vienojošo kultūras elementu akcentēšana un to mācīšana skolēniem  būs spēcīgs un būtisks kopīgas Eiropas izpratnes veidošanas virzītājspēks, jo nav iespējama īsta un reālajā dzīvē funkcionējoša savienības, ja pilsoņi nedala kopīgās, ētiskās un estētiskās vērtības. Pateicoties kopējai kultūras izpratnei, Eiropas Savienība kļūs  iekļaujošāka, izturīgāka, ilgtspējīgāka un suverēnāka.”

Projekta ietvaros ir veikta skolēnu, studentu, pedagogu un kultūras speciālistu anketēšana par viņu izpratni, kas ir Eiropā kultūrā nozīmīgs, vērtīgs un atpazīstams. Anketas saturs bija identisks visās valstīs un mērķis bija lai  katrs partneris atklāj Eiropas kultūras būtību un saturu tā, kā viņa valsts iedzīvotāji  to uztver no sava “loga”. Apvienojot visu valstu anketēšanas rezultātus, tika radīta informatīva pamatbāze  par kopīgo partnervalstu iedzīvotāju Eiropas kultūras uztverē, kas kalpo par platformu turpmākajai  projekta realizācijai.

Latvijas apmācību sesijā notika projekta partnervalstu mācību sistēmu, procesu un mācīšanas veidu iepazīšana un analīze kā esošajā mācību procesā var integrēt vai projektu veidā īstenot papildus aktivitātes, kas, atbilstoši izglītojamo vecumposmiem, dotu tiem papildus zināšanas par Eiropas kultūru un ļautu  izglītojamajiem paplašināt redzes loku par Eiropas savienību  un tās vienojošām vērtībām kopumā.               

                Darba un apmācību sesija notika Kandavas mūzikas un mākslas skolā, bet, ārpus darba, ciemiņi tika iepazīstināti ar mūsu kultūras produktiem un to izpausmēm. Ciemojāmies Kandavas muzejā lai iepazītu muzeja ekspozīciju un nogaršotu zīļu kafiju. Pēc muzeja apmeklējuma, Kandavas evaņģēliski luteriskajā baznīcā ērģelniece Andra Vilkauša iepazīstināja ar baznīcas vēsturi un sniedza nelielu koncertu. Nākošajā dienā pēc darba sesijas ciemiņus vedām uz Zemīti, kur “Tēviņu vīna” darītavā saimnieki Ginta un Ivo Immermaņi bija sarūpējuši vakara maltīti un iepazīstināja ar savu uzņēmumu. Pēc tam viesi iepazinās ar Zemītes sākumskolu un piedalījās kopīgā vakarēšanā Zemītes TN ar amatierkolektīviem.

Ceturtdienā devāmies uz  Rīgu. Latvijas Nacionālajā kultūras centrā notika  tikšanās ar “Latvijas Skolas somas” programmas vadītāju Aiju Tūnu. Tikšanās mērķis bija informēt Latvijas un ārvalstu viesus par Latvijā, jau vairākus gadus darbojošos programmu Latvijas skolu bērniem un jauniešiem, “Latvijas Skolas soma” . Pēc tam viesi tika aicināti viesoties Melngalvju namā un noslēgumā iepazīt Eiropas mājas piedāvājumu Latvijā un Vecrīgas šarmu.

Nākošā darba sesija ir paredzēta rudenī Austrijā, kurā jau tiks prezentēts izstrādātais mācību plāns, kurš dos vadlīnijas kā darboties pie Eiropas kultūras mācīšanas praktiskajām nodarbībām projektā iesaistītajās skolās.

Paldies visai radošajai un atbalsta komandai no Zemītes sākumskolas. Īpašs paldies Kandavas mūzikas un mākslas skolai un Marutai Balodei par semināra norises telpām un laipno uzņemšanu. Paldies Ingai Priedei un Ivetai Gruntei par iepazīstināšanu ar mūsu prioritātēm novadā un kultūrā.  Kandavas kultūras un sporta centram un Kandavas Muzejam par viesmīlību. Kandavas Evanģēliski luteriskajai baznīcai un ērģelniecei Andrai Vilkaušai par koncertu. Kandavas uzņēmējiem, Kandavas Lauksaimniecības tehnikumam  un ēdinātājiem par gardajām maltītēm un naktsmītnēm viesiem. Zemītes TN amatierkolektīvu dalībniekiem un vadītājām par koncertu un visiem, visiem, kas veltīja savu laiku projekta dalībniekiem lai parādītu labāko no tā kas mums Kandavā un Zemītē ir apskatāms, apgūstāms un baudāms.

Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/

printēt

Otrā apmācību sanāksmē Erasmus+ projekta Nr.2021-1-FR01-KA220-SCH-000032613 “ European Cultural Project” ietvaros Īrijā

25.04.2022 - 29.04.2022 kur : Zemītes sākumskola

whatsapp-image-2022-04-27-at-14-57-15.jpgApmācību tikšanās laikā (LTA2) tika iepazītas katras valsts prezentācijas “Par izmantojamām mācību metodēm Eiropas kultūras mācīšanas ieviešanai skolās dažādos skolēnu vecuma posmos”. Zemītes sākumskolu pārstāvēja Laura Bergmane, Ina Kolāte un Ramona Liepiņa Krauja. Tika prezentēta Latvijas izvēlētā mācību metode balstoties uz lietpratības attīstīšanu kas saistīta ar mācīšanos iedziļinoties, iepazīstinātas partnervalstis ar Latvijas metodes- mācīšanās iedziļinoties pamatelementiem, un Zemītes sākumskolas darba grupas piedāvātajām Stundu izveides metodēm un nodarbību ciklu plānošanas ieteikumiem. Kopdarbojoties, darba grupās, ar aktivitātes dalībniekiem no iesaistītajām valstīm, tika iepazītas un izdiskutētas kultūras vērtību mācīšanas piedāvātās metodes un veidi  citu dalībnieku valstu skolās. Turpināts darbs pie ietvaru izstrādes un to izmantošanas veicot zināšanu un prasmju pašnovērtējumu Eiropas kultūrā.  Notika viesošanās Īrijas ALFA Steiner pamatskolā, kurā tika prezentētas skolas mācību darba metodes un mācību vide. 

Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/

printēt

Eiropas kultūras projekta pirmā apmācību sanāksme Brēmenē Vācijā

06.03.2022 - 11.03.2022 kur : Zemītes sākumskola

Brēmenes Universitātē  Vācijā pirmajā apmācību sanāksmē Zemītes sākumskolu pārstāvēja Laura Bergmane, Ērodeja Kirillova un Ramona Liepiņa Krauja. Notika klātienes sanēksme ar darba grupas dalībvalstīm ( LTA 1)  , kuras laikā notika partneru veikto kuratoru un studentu  aptaujas par Eiropas kultūru no katras dalībvalsts “loga”  rezultātu apvienošana, kopīgo elementu atlase, kurus iekļaut kopējā Eiropas kultūras vērtību kontekstā, lai strādātu pie Eiropas kopējās kultūras mācīšanas metodēm. Sanāksmes laikā tika iepazītas katras valsts prezentācijas “ Eiropas kultūra no valsts ”Loga””. Prezentēti Latvijā veiktās kuratoru un studentu aptaujas rezultāti, iepazīstinātas partnervalstis ar Latvijas aptaujas apkopojumu un Zemītes sākumskolas darba grupas izdarītajiem secinājumiem analizējot aptaujas rezultātus pēc projektu vadības noteiktajiem kritērijiem un vadlīnijām. Strādājot starpvalstu darba grupās veikta apvienojošā analīze apvienojot valstu kopīgos pētījuma rezultātus prioritārā secībā pēc pētījuma analīzes kritērijiem. Darba grupās veikti apkopojošie secinājumi un izvirzītas prioritārās kultūras tēmas, kurām uz nākošo mācību sanāksmi jāizstrādā mācību metodes piedāvājums vadoties no  mūsu (Latvijas) valsts skolēnu mācību procesa norisēm. Šajā laikā projekta vadības darba grupa  AEDE France vadība vēlreiz veica projekta un tā budžeta plānošanas un darbu skaidrojumu, sasniegto projekta uzdevumu atskaiti un perspektīvo darbību aktualizēšanu. Kopdarbojoties, darba grupās, ar aktivitātes dalībniekiem no iesaistītajām valstīm, tika prezentētas Latvijas kultūras vērtību mācīšanas metodes un veidi  Zemītes sākumskolā un iepazītas citu dalībnieku valstu darba metodes viņu skolās.

Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/

printēt

Eiropas kultūras projekta pirmā starptautiskā sanāksme Parīzē

06.12.2021 - 08.12.2021 kur : Zemītes sākumskola

Parīzē notika pirmā projektu dalībnieku tikšanās lai apspriestu dažādus organizatoriskus jautājumus un uzsāktu projekta īstenošanas pirmo fāzi:  katrs partneris atklās Eiropas kultūras būtību un saturu tā, kā tas to uztver no sava valsts "loga" veicot dažadu speciālistu un skolēnu studentu anketēšanu pēc vienoti izstradātas anketas. Apvienojot rezultātus, analizējot katras valsts "kultūras logu" visi partneri radīs visiem kopīgo Eiropas kultūrā. Pēc tam, vadoties no anketēšanas rezultātiem, viņi izstrādās, kā Eiropas kultūru var integrēt skolu mācību programmās un kā īstenot eksperimentus pamatskolās un vidusskolās, lai ļautu skolēniem orientēties uz Eiropas kultūru un labāk apzināties savu Eiropas pilsonību.

Projekta pamatlīnijas:

Mērķis: Projekta plašais mērķis ir veicināt izpratni par kopējo Eiropas kultūru (CEC) un veicināt tās mācīšanu ES valstīs, lai stiprinātu pilsonību un atbalstītu lielāku vienotību, solidaritāti, uzticēšanos un savstarpēju palīdzību starp Eiropas pilsoņiem. ES kopējās vērtības būs galvenās projektā, jo īpaši vienotības princips dažādībā, koncentrējoties uz pilsoņu sociālo, kultūras un vēsturisko mantojumu.

Saturs: Projekta galvenās aktivitātes būs katram no 10 partneriem, lai izstrādātu metodi, kā atklāt kultūru, kas tiek uztverta “no sava loga”, un pēc tam apkopot visus rezultātus, lai identificētu Eiropas kultūru. Projekta mērķis ir integrēt šo kultūru izglītības programmās, veicot eksperimentus skolās katrā no partnervalstīm. Visbeidzot projektā tiks analizēti rezultāti un izdarītas mācības nākotnei.

Veiksmīgi integrējot to izglītībā, Eiropas pilsonība var kļūt nozīmīgāka jauno eiropiešu vidū. Kultūrpolitika tad var sakņoties mūsu humānistiskajās brīvības, tolerances un kritiskās domāšanas tradīcijās. Tajā tiks ņemts vērā multikulturālisms un mūsu Eiropas mantojums un konsolidēta Eiropas kultūra, izmantojot savstarpēju izpratni par valstu un reģionālajām iezīmēm, lai stiprinātu kopīgu piederības sajūtu. Tādā veidā projekts atbalstīs suverēnu, izturīgāku, ilgtspējīgāku un iekļaujošāku Eiropas Savienību.

Vadītājs: Eiropas Skolotāju asociācija (AEDE) Francija.

 Partneri: AEDE – Austrija, AEDE – Bulgārija, Kārļa universitāte – Čehija, AEDE Francija, Brēmenes Universitāte – Vācija, Rēnas Vuda Šteinera skola – Īrija, Digitālā kultūras mantojuma tīkls – Itālija, Zemite skola – Latvija, AEDE – Nīderlande, University of Kordova – Spānija

Ērodeja Kirillova /Projekta koordinatore Latvijā/

printēt

Erasmus+ projekts “ Eiropas kultūra” (EUROPEAN CULTURAL PROJECT 2021-1-FR01-KA220-SCH-000032613)

01.12.2021 - 01.09.2024 kur : Zemītes sākumskola

eiropas-kulturas-kategorijas.jpgZemītes sākumskola Tukuma novadā pārstāv Latvijas pusi Erasmus+ projektā “ Eiropas kultūra” (EUROPEAN CULTURAL PROJECT 2021-1-FR01-KA220-SCH-000032613), kura ietvaros, kopā ar Francijas, Austrijas, Bulgārijas, Īrijas, Itālijas,  Vācijas, Nīderlandes, Spānijas un Čehijas izglītības iestādēm, apkopos  vienojošo priekšstatu par kopīgo Eiropas kultūrā. Pēc šo kopīgo vērtību apzināšanas  tiks veikta eksperimentāla mācību  programmas izstrāde un tās ieviešana projektā iesaistītajās skolās.  Mācību eksperimenti tiks balstīti uz dažādām mācību metodēm, kā  Eiropas kultūru var integrēt skolu mācību programmās un kā īstenot eksperimentus pamatskolās un vidusskolās, lai ļautu skolēniem orientēties uz Eiropas kultūru un labāk apzināties savu Eiropas pilsonību.

Šī projekta mērķis ir orientēts uz 10 Eiropas valstu  partneru sadarbību, lai  tiktu izceltas pašreizējās Eiropas kultūras izpratnes dominantes  partnervalstīs, un balstoties uz galvenajām pamatvērtībām, varētu rasties vienotas vadlīnijas  Eiropas kultūras mācīšanai jaunajai paaudzei, to integrējot izglītības ieguves procesos.  Konsolidējot Eiropas kultūru, izmantojot savstarpējas zināšanas, to apmaiņu un kopīgu mantojumu, kā arī veicinot nacionālās vai reģionālās īpatnības un, visbeidzot, stiprinot kopīgu piederības sajūtu, tiks dots  jauns  impulss  Eiropas Savienībai lai Eiropas pilsonība būtu nozīmīgāka jauno eiropiešu vidū. Vienojošo kultūras elementu akcentēšana un to mācīšana skolēniem  būs spēcīgs un būtisks kopīgas Eiropas izpratnes veidošanas virzītājspēks, jo nav iespējama īsta un reālajā dzīvē funkcionējoša savienības, ja pilsoņi nedala kopīgās, ētiskās un estētiskās vērtības. Pateicoties kopējai kultūras izpratnei, Eiropas Savienība kļūs  iekļaujošāka, izturīgāka, ilgtspējīgāka un suverēnāka.

printēt

Mācāmies būt atbildīgi

70623857_126701005374073_400876510648467456_n.jpg"Gājiens nākotnei" ir daļa no visā pasaulē īstenotiem pasākumiem, kuros piedalās vairāk kā miljons dalībnieku. Piektdien  Rīgā ar šo akciju " Gājiens nākotnei" dalībnieki pievērsa politiķu uzmanību klimata pārmaiņām. Zemītes pamatskolai, kā ekoskolai, un tās kolektīvam bija interesanti atbalstīt šādu pasākumu, tāpēc gan bērnudārza grupas, gan skolēni pārrunāja, ko var paši uz vietas darīt vides sakārtošanā, atkritumu mazināšanā. Tādēļ visi zīmēja plakātus, devās kopīgā gājienā pa Zemītes centru, lai liktu pārdomāt katra nākotnes cilvēka atbildību.

<



back to top